[Artikel] Kebnekaise fjällstation – Lodgen långt bortom vägs ände

Redaktionen

Aktiv medlem

I väglöst land och i samernas uråldriga jaktmarker ligger Svenska turistföreningens fjällstation vid Kebnekaises fot. Ett ypperligt bra ställe att utgå ifrån i jakten på högalpina toppturer i området.

Läs hela artikeln:

Pillard

Aktiv medlem
Äntligen slår vi det rekordet :) Nu har vi städat lite där bland tecken och ord. Vad du tyckte du om själva artikeln då? Blir du sugen på Keb?
Nja! Jag tycker nog att artikeln inte riktig gör stället rättvisa. Vi hade några fantastiska dagar där i våras (eller ja, vi lämnade stationen rätt snabbt och tillbringade de flesta nätterna i Nallo men ändå) men man inser ju hur sjukt väderberoende man är.

ABadHabit

Medlem
Bra artikel. Men vet att dom inte bara har folköl och läsk i baren ;) Skulle dock aldrig få för mig att tälta vintertid just p.g.a de snabba väderomslagen. Det finns ju fina sängplatser och restaurang, så det är verkligen onödigt att släpa på tält och mat mm om man inte vill, eller behöver av ekonomiska orsaker.

Pillard

Aktiv medlem
Här var en liga som prompt skulle vintercampa vid Nallo för några vintrar sedan:
Men det var väl för att stugan inte hade öppnat för säsongen ännu? (Edit, läste texten igen och det var stugvärden som inte hade kommit ännu) Då finns ju en klar poäng. Annars är ju även Nallostugan väldigt bekväm, även om det förstås är utedass och avsaknad av värmeanläggning (förutom vedeldad kamin)

PS. Som skryt kan nämnas att min profilbild är tagen just ner för Sielmatjåkka, som är flitigt omnämnd i det reportaget...;)

Senast ändrad:

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Men det var väl för att stugan inte hade öppnat för säsongen ännu? (Edit, läste texten igen och det var stugvärden som inte hade kommit ännu) Då finns ju en klar poäng. Annars är ju även Nallostugan väldigt bekväm, även om det förstås är utedass och avsaknad av värmeanläggning (förutom vedeldad kamin)

PS. Som skryt kan nämnas att min profilbild är tagen just ner för Sielmatjåkka, som är flitigt omnämnd i det reportaget...;)
Jag trodde profilbilden var från Alagna 😬

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp