[Artikel] Kittelfjäll: Puderfrossa och raviner i Sverige godaste friåkningsgryta

Redaktionen

Aktiv medlem
[Artikel] Kittelfjäll: Puderfrossa och raviner i Sverige godaste friåkningsgryta
elin2-2000x1333-1-1000x597.jpg

Häng med på upptäcktsfärd norr över. Vi tankar fullt, laddar med kaffe, skitsnack och betar av de dryga 100 milen från södra Sverige upp till Kittelfjäll i Lappland.

Läs hela artikeln:

Halvsmurfen

Aktiv medlem
Lite trist är att i år verkar det vare lite trängre mellan träden då första snöfallen böjt träden så att topparna fryst fast.

Nu skriver jag bara det här för att få snön för mig själv :)

schvidja

Ny medlem
Lite trist är att i år verkar det vare lite trängre mellan träden då första snöfallen böjt träden så att topparna fryst fast.

Nu skriver jag bara det här för att få snön för mig själv :)
Vi röjde som tusan i höstas men det syns knappt på grund av de nedböjda träden. Det finns dock öppningar för den som söker.

CamiloGyllback

Ny medlem
Varför inte Kittelfjäll byggt en lift upp till toppen förstår jag inte? 1 217 möh. Vilket åk!

Redaktionen

Aktiv medlem
poff-1-1000x538.jpg

Kittelfjäll, en klassisk destination för toppturer i vårsolen. Vi kunde inte hålla oss till dess. Vi trotsade kylan och testade på Kittelfjälls klassiska åk i januari. Kyla, mörker men framförallt otroliga vyer och fina åk. Häng med på topptur i Kittelfjäll!

Läs hela artikeln:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp