[Artikel] Klädskolan del 1 – Underställ

Redaktionen

Aktiv medlem

I första avsnittet av Freerides Klädskola snackar vi om kläderna vi har närmast kroppen. Vår reporter Kristoffer tar hjälp av Niklas Kull på Tierra för att reda ut vad som egentligen gäller.

Läs hela artikeln:

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Diplomatiskt att beskriva syntet som "lite" billigare, min erfarenhet är att man utan problem kan få två eller tre syntetunderställ på ett ulldito!

la_grave

Aktiv medlem
Alltså, alla som har ullundertäll (jag) vet att det är en myt att de värmer när de är blöta. Sedan kan man i normalfallet helt strunta i tvättmedel när man tvättar ull (om man inte spillt typ ketchup). Jag kör mina ställ på 30-40° skontvätt utan tvättmedel någon gång per säsong när de blivit alltför stela (stelheten beror på salt).

Hawk100

Aktiv medlem
Efter att ha investerat i merinounderställ finns det inget i världen som skulle kunna få mig att gå tillbaka till syntetunderställ. Visst kostar syntetställen bara en bråkdel, men efter två dagar luktar man ju så j...a mycket skunk att man först vill bränna syntetunderstället och därefter fortsätta med att elda upp sig själv.....
Ett merinounderställ däremot kan man nästa ha på en hel skidvecka i sträck och ändå behålla det på när man ska ut på en "första date".......

Ta den trista investeringen (tex på reorna nu när säsongen går mot ett slut) och res med lätt packning på kommande skidresor!

En sista fundering. Finns det skidstrumpor i merinoull?
Och funkar det lika bra mot oönskad pjäxodör som underställen ???

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp