[Artikel] Kläppen har Sveriges bästa park 2020

Redaktionen

Aktiv medlem

Rösterna är räknade i freerides stora omröstning och nu står det klart att Kläppen har Sveriges överlägset bästa park även denna säsong.

Läs hela artikeln:

rodney_piston

Aktiv medlem
Spännande att se hur det blir i år. Jag var där förra veckan, de schaktar utav helvete i parken för tillfället. Knappt så man fattar vart alla massor ska ta vägen!!

rodney_piston

Aktiv medlem
Jord = awesome. Om vi kan bygga hoppkroppen med jordmassor nu på hösten så sparar vi både tid och pengar när kylan kommer. Nu hoppas vi på metervis med snö!
Metervis med snö låter nice! Det låg ju några kubik sparad snö där under barken också!

Tolkar jag det rätt om jag tolkar det som att du är med och shapar till de där massorna??

Skulle man inte kunna göra en pumptrack om det blir lite massor över?? Inget ont om den lilla pumptracken vid Äråbadet men det är ju några kilometer dit. Alltså när det ändå är massa fina maskiner och gräver ur hela Gullbrändan?? Borde ju inte vara så många timmars jobb att få till något skoj?? Och mark finns det väl?? Jag skulle kunna bidra med något litet bidrag om några till hakar på.....

Eller om man kunde göra något i juniorparken!!! Typ en liten dirtjump bana?? Alltså att man gör det du kallar för hoppkroppar så gör man en cykelstig på något sätt?

Fel forum va?? Sorry!

Senast ändrad:

Smoothen

Medlem
Metervis med snö låter nice! Det låg ju några kubik sparad snö där under barken också!

Tolkar jag det rätt om jag tolkar det som att du är med och shapar till de där massorna??

Skulle man inte kunna göra en pumptrack om det blir lite massor över?? Inget ont om den lilla pumptracken vid Äråbadet men det är ju några kilometer dit. Alltså när det ändå är massa fina maskiner och gräver ur hela Gullbrändan?? Borde ju inte vara så många timmars jobb att få till något skoj?? Och mark finns det väl?? Jag skulle kunna bidra med något litet bidrag om några till hakar på.....

Eller om man kunde göra något i juniorparken!!! Typ en liten dirtjump bana?? Alltså att man gör det du kallar för hoppkroppar så gör man en cykelstig på något sätt?

Fel forum va?? Sorry!
Jag hade gärna tagit mer cred för de jobbet som alla shapers gör i parken men det kan jag ej. Dock som jobbar jag på Kläppen - som kontorsråtta. :D

Kläppen vill växa både på sommaren och vintern men just nu har vi vårt största fokus på vintersäsongen. På sikt kommer sommaren på Kläppen att växa men tyvärr inte lika snabbt som vintern.

Massorna som du har sett kommer användas till någonting fränt, tyvärr inget officiellt ännu... men den som väntar på något gott!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp