[Artikel] Lavinföreläsningarna RIDE SAFE är tillbaka

Redaktionen

Aktiv medlem
Person-i-lavinkagla-1000x667.jpg

De populära föreläsningarna om lavinsäkerhet återkommer även i år. Upplägget är enkelt; Tre föreläsare gör tre föreläsningar under tre kvällar i tre olika städer.

Läs hela artikeln:

nickehed

Medlem
Tråkigt att konceptet med virtuella föreläsningar överges. Blir så få som får möjlighet att ta del av detta och hela idén med att sprida detta budskap motverkas, i mitt tycke. Jag skulle gärna höra en motivering varför fysiska föreläsningar är att föredra framför virtuella. Det innebär dessutom resande för föredragshållare och besökare vilket inte rimmar med det miljötänk vi skidåkare borde ha om vi ska nån snö kvar att åka på. Om nu fysiska föredrag känns så angelägna är ett förslag att ändå sända detta antingen live eller i efterhand så att fler kan ta del av innehållet och förhoppningsvis ta bättre beslut på berget.

KaitsuH

Aktiv medlem
Hittade just en bra liten film från Anton, Schöngraben. Schöngraben kan vara mycket farlig, då den brukar vara så enkel att åka in, även totala nybisar (några också i filmen...) klarar den, om de inte dör i laviner. Jag brukar åka där då och då också ensamt, vilket är dumt.

Snödjup

Topp