[Artikel] När kvällspressen satte tänderna i slopestylelandslaget

Redaktionen

Aktiv medlem

Vad hände egentligen när kvällspressens krönikörer satte tänderna i svenska slopestylelandslaget? Freerides chefredaktör Anders Wingqvist försöker förstå känslostormen.

Läs hela artikeln:

Glidaren

Ny medlem
Gillar artikeln eftersom ni försöker belysa båda sidor. Men visst måste vi kalla det ett stort misslyckande rent sportsligt eller är det så att alla bedömningssporter är känsliga för kritik som är negativ? Alla bedömningssporter är tvivelaktiga i stora mästerskap, från brottning till isdans. Men visst är det lite gött med att man kan tycka att någon är bättre än andra.
Att spin to win är grejen numera känns fel (snowbord swe 2a) no style bara spinn. hmmmm

Harre

Ny medlem
Det jag kan känna är fruktansvärt tråkigt är hur sporter som är yngre i sammanhangets enda möjlighet till medialt utrymme är antingen ett misslyckande eller att någon olycka händer.

Dock all heder till vissa medier som det senaste året gett Henrik en del fin mediatid.

Bohica

Medlem
Nä Aftonbladet & Expressen är sedan många, många år tillbaka inte bättre än Hänt i Veckan, bara massa sensations"journalistik" för att kränga sin blaska.
Henrik var ju skadad, skulle han spottat blod på dom eller? Så vem bryr sig vad dom tycker öht? Inte jag iaf.

Jag bryr mig inte ett jota om vad s.k. "sportjournalister" tycker. Ett gäng soffpotatisar vars karriär består i att såga idrottskvinnor och män, när dom själva aldrig har presterat något annat än massa elaka åsikter om andra. Fjäskar när det går bra, sågar när det blir silver.
Det var länge sedan jag kroknade. Framförallt när dom kallar OS-silver för fiasko och sågar prestationen. Tänk er själva, lilla Sverige i världen, ska tydligen självfallet vara bäst i världen på allt, annars är man en misslyckad idrottare...? Det är alltid "vi" när det blir vinst, det är alltid "dom" när det blir sämre. Världsmästare i åsikter kan alla vara.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp