[Artikel] Nattåget från Göteborg till Åre läggs ned

Redaktionen

Aktiv medlem

SJ kommer sluta att köra nattåg från Göteborg till Åre, Riksgränsen och flera andra destinationer. Logistiken och planeringen blir allt för krävande.

Läs hela artikeln:

anordstrom

Ny medlem
Ifall ni vill visa ert missnöje till detta så kan ni skriva under på denna länk:

Anzom

Aktiv medlem
Vy får göra som alla andra järnvägsföretag och ansöka om att få köra sträckan mellan Göteborg och Stockholm. SJ låter mest bittra över tappad linje. *host* uppköp av Öresundståg och vunnit flera linjer i Norge. *host*

pd

Aktiv medlem
Klart att SJ är bittra och dåliga förlorare. Men jag förstår att de inte vill fortsätta att köra nattåg Gbg-Sthlm. Och jag hade inte valt det som alternativ så länge det innebär byte i Sthlm.
Så jag skulle säga riktigt dåligt gjord upphandling att inte ta med direkta nattåg från Göteborg - och Skåne. Om vi skall kunna resa mera med tåg så behövs det fler tåg på spåren.

gubbfan

Medlem
Det är märkligt att det är svårare att ta sej till Åre för vissa Svenska landsändar än från tex. Berlin. Eller England
Åkte lift här om dan med en familj från just Berlin direktflyg till Östersund. Hemifrån till Åre på 4 timmar. Sen håller miljömupparna och lobbar för höghastighetståg från Sthlm söderut för att tjäna några minuter. Se för attan att det vi redan har fungerar.

AOs

Medlem
Problemet är väl snuttifieringen när olika operatörer vinner olika upphandlingar och man inte ser till helheten.

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp