[Artikel] Nu öppnar (skid)världen igen

Redaktionen

Aktiv medlem
snowday-1000x667.jpg

I både Sverige och Norge införs kraftigt lättade restriktioner gällande covid-19 och i Alperna ser läget också betydligt bättre ut nu än tidigare under pandemin för oss skidåkare.

Läs hela artikeln:

duelago

Medlem
I Österrike är det faktiskt lite hårdare sen 1 Feb. Covid-bevisen gäller numera bara i 180 dagar sen senaste sprutan. För många innebär detta att de måste ha 3 sprutor för att kunna åka lift.

Det krävs dock inte PCR-test längre om man har tre sprutor och reglerna ska lättas upp typ 18 feb.

Källa: Jag säsongar i Saalbach och mitt liftkort slutade funka 1 feb.

Jossejoh

Ny medlem
I Österrike är det faktiskt lite hårdare sen 1 Feb. Covid-bevisen gäller numera bara i 180 dagar sen senaste sprutan. För många innebär detta att de måste ha 3 sprutor för att kunna åka lift.

Det krävs dock inte PCR-test längre om man har tre sprutor och reglerna ska lättas upp typ 18 feb.

Hej! Har du hört vilka regler det är som lättas upp den 18:e? Läste om lättnader på restauranger osv, men är det även inresereglerna som diskuteras?

duelago

Medlem
Hej! Har du hört vilka regler det är som lättas upp den 18:e? Läste om lättnader på restauranger osv, men är det även inresereglerna som diskuteras?
Jag tror man kommer in igen med bara två sprutor den 18e. Dock en evighet bort och de hinner ändra sig några gånger fram tills dess :P

MrHotDog

Aktiv medlem

Du har ingen möjlighet att ta tredje sprutan där? Jäkla sits du hamnat i. :(

Jossejoh

Ny medlem
Jag tror man kommer in igen med bara två sprutor den 18e. Dock en evighet bort och de hinner ändra sig några gånger fram tills dess :P
Aha, det är precis den lilla ändringen som vore önskvärd. :cool: Flera angränsande länder har ju också "sportlov" som börjar redan vecka 7, så säkerligen fler som kommer få problem med 2G+ regeln om den inte slopas. Tack för svar (y)

Sektor

Ny medlem
Är också i österrike, lånade ut min QR kod till min kompis när hans liftkort sluta fungera. Det är ganska larvigt att det ska vara så hårt med dem kollar inte ens namnet på liftkort/legitimation/liftkort stämmer överrens. Sen kan man ju dra in till Innsbruck och ta den tredje sprutan om man vill det.

Sen vill jag också¨tillägga att det är dålig timing att inte åka skidor just nu för det är himmelska förhållanden nu på många ställen i Österrike

Topp