Bohica, aha, fan va skönt att jag isåfall överreagerade! och ber såklart om ursäkt.
inte ditt fel att du hittar den på youtube. jag reagerade råstarkt eftersom dendär filmen är upplagd och ihopklippt av jan milld, som är ultraläskig gubbe som stödjer aktiva nazister och hatar judar och bögar och invandrare och kvinnor, han verka va sjukt läskig.
och jag håller med om ett annat tonläge, men trode inte jag själv skulle vara en del av det!
jag tycker det blivit mer kommentarer och åsikter åt ett lite läskigt högerhåll. som i kommentarerna om artikeln kring medelklassens semester i fjällen eller vad det nu var. så starka ord och folk blev galna-i grunden över att nån problematiserade skillnader på samhällsgrupper utifrån klass.
men, jag använde kanske ocksåp starka ord och blev galen haha! fast, av filmens koppling till nazism, rasism, sexism, homofobi.
eller dendär tråden när nån tycker att freeride är socialdemokratisk/miljöpartisktisk?? asså sånt resonemang kopplar jag bara till läskig auktoritära högermänniskor. en eller två artiklar med nån lite vänsteraktig åsikt och det bli storm, men ingen stör sig på supermycket pepp och fokus på prylar och entrepenörskap eller reklam från bilmärken eller vattenfall och annat som kan tolkas väldigt typ marknadsliberalt och kapitalistiskt och greenwashingaktigt. det är ju också politiskt. (obs jag gillar också att läsa om prylar).
så Bohica, sorry för mina inlägg som hamnade på dig! även om jag fortfarande blir tokig av att se länken till jan skitstöveln millds hemsida i slutet. mina inlägg talar till filmens skapare som jag fan inte har några problem att ha hårda ord till, fyfan.
jaha, såhär blev det.