[Artikel] Peak Performance Shielder R&D - skidmärkets mest exklusiva någonsin

Redaktionen

Aktiv medlem
AKP0915-2000x1130-1-1000x513.jpeg

Peak Performance lanserar sin mest exklusiva och avancerade skidkollektion någonsin - Shielder R&D, som bland annat innehåller en limiterad utgåva om 200 exemplar med numrerade jackor.

Läs hela artikeln:

PatrickSthlm

Aktiv medlem
Vad är grejen med de här nya "extra" stora Goretex pro loggorna? Ser att the mountain studio gör likadant och har slängt samma stora logga längst ner på ena armen på jackan. Känns ju inte super premium då jag antar att de fått betalt av GTX för att de ska få synas mer. Eller är det vi skidåkare som har krävt att det minsann ska synas att jag har en gtx pro jacka som är totalt overkill för att åka pist v9 i svenska fjällen?

Ska alla leverantörer kräva/erbjuda samma exponering så ser det ju snart ut som en landslagsjacka från goldwin :)

MnO

Aktiv medlem
Äntligen. Jag tycker Peak har haft en alldeles för låg prisbild de senaste decenniet. Det har ju gått att hitta jackor för futtiga 7-8 tusen, vilket såklart är nästan förlöjligande för ett märke. Orimlig billigt med sådana lågprisprodukter. 12 papp för en jacka är mer i linje med vad det borde kosta. Då känner jag att jag kan titta mig runt och veta att arbetarklassarna inte har råd med samma jacka. Bara att ta en av varje så slipper man våndan över att välja stretch eller inte.

Neoh

Medlem
12 papp för en jacka som är uppsydd i?

PatrickSthlm

Aktiv medlem
Äntligen. Jag tycker Peak har haft en alldeles för låg prisbild de senaste decenniet. Det har ju gått att hitta jackor för futtiga 7-8 tusen, vilket såklart är nästan förlöjligande för ett märke. Orimlig billigt med sådana lågprisprodukter. 12 papp för en jacka är mer i linje med vad det borde kosta. Då känner jag att jag kan titta mig runt och veta att arbetarklassarna inte har råd med samma jacka. Bara att ta en av varje så slipper man våndan över att välja stretch eller inte.
Haha. The mountain studios hela value proposition hänger på att det är dyrare, mer exklusivt. Bara norrönas lofoten plus känns som det tagits fram för att kunna möta de kunder som tycker pron är för vanlig/billig.

Norrönas skidor ska vi inte snacka om ;)

lmk30

Aktiv medlem
Var och klämde på shielder i butik häromdagen, riktigt hårt, glatt och prassligt tyg. Synd, för gillar annars modellen med lite längre jacka och lösa byxor...

christopherlarsson

Aktiv medlem
Var och klämde på shielder i butik häromdagen, riktigt hårt, glatt och prassligt tyg. Synd, för gillar annars modellen med lite längre jacka och lösa byxor...
Jag tyckte inte alls tyget var hårt? Men annars håller jag med dig, alldeles för prassligt tyg, facetyget är alldeles för mjukt och lätt, nu är det säkert bra kvalitet men jag hade varit nojig för synligt slitage rätt fort.

Sen fattar jag inte varför man ska se de "rutorna" i tyget?

lmk30

Aktiv medlem
Jag tyckte inte alls tyget var hårt? Men annars håller jag med dig, alldeles för prassligt tyg, facetyget är alldeles för mjukt och lätt, nu är det säkert bra kvalitet men jag hade varit nojig för synligt slitage rätt fort.

Sen fattar jag inte varför man ska se de "rutorna" i tyget?
Med hårt menar jag att det inte faller naturligt, blir mycket utstående veck osv.

unsuspected

Aktiv medlem
12 tuZn? Är du fattig?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp