[Artikel] Prylspaning! Här är nästa års skidor

Redaktionen

Aktiv medlem

Pro Ski Intro är en årlig tillställning i Vemdalen, där utvalda butiker och en och annan nyfiken journalist får klämma och känna på nästa års grejor redan innan nuvarande säsong egentligen fått upp farten. Freeride var givetvis där med kameran i högs

Läs hela artikeln:

erikaber100

Ny medlem
Vore kul att få lite mer info om Black Crows nyheter.
Speciellt uppdatering på Nocta, vad skiljer från föregående års modell?
Hur skiljer sig åkegenskaperna? och hållbarheten? iom att den verkar vara markant lättare än tidigare.
Dessutom vore lite bilder på Corvus Freebird intressant!

rabbit

Aktiv medlem
sanningen i viktbesparingstrenden kommer fram ur katalogs-hypeandet när försäljaren talar:
"gå-skor uppför, och även lite utförsprestanda"

JohanCarlsson

Ny medlem
Ni skrev att Heads skidsortiment ser ut som årets utbud. Detta stämmer inte då skidan Oblivion inte finns med i nästa års lineup. Om den kommer ersättas med något, eller bara försvinna, är oklart!

Heddious

Aktiv medlem

@JohanCarlsson hade Oblivion ersatts av någonting till nästa vinter hade den eventuella ersättaren nog funnits med nu. men ja du har rätt, om detta stämmer så fattas det en skida (på friåkningssidan) jämfört med vad som finns i år. :)

Rajden

Aktiv medlem
Hoppas på fler nyheter och mer detaljerade bilder om det går.

Hittade inläggen på freeskier som visade många produkter... Och måste ge dom några fler poäng för hur deras bilder visas på skärmen och att man kan bläddra mellan bilderna med knapparna och få en tydlig text med detaljer på botten.
http://freeskier.com/stories/day-1-2015-sia-snow-show-kicks-off-style#

Mer / fler bilder med detaljer önskas! Fyll minneskorten på kameran och ta fram en bandspelare och prata in detaljerna om ni ska skriva upp detaljerna på datorn senare så är det enkelt att komma ihåg allt ;)

Hoppas det kan komma något liknande i framtiden på freeride.
Det vore guld!

maxeliasson

Ny medlem
Återigen levererar pollard årets snyggaste skida i min mening!
Skulle vilja se mer av dynafits bindningar, pjux och lagg!

Annars en riktigt bra artickel!

Lima-ko

Ny medlem
Gott snack, Line Mordecai "ser", både till specifikationer och design, helt galet heta ut, Pollard for prez ;).

Den stora frågan (bortsett från vem som kommit på namnsättningen då), som säkert alla ställer sig, är ju dock om Rossignol Squad7 fortfarande har titt-anal? Skulle det kunna gå att lösa något slags filmklipp med någon Rossignol eurosnubbe på ISPO
@Heddious?

Heddious

Aktiv medlem

@Lima-ko eftersom Rossis Seven-linje är fortsatt oförändrad vet jag inte om det är motiverat att göra film om de laggen rent nyhetsvärderingsmässigt, men om det finns tid över efter alla måsten ska jag se om det går att lösa en film på det :)

Lima-ko

Ny medlem
Jag försökte självklart (?) bara göra mig lite rolig på Rossignols bekostnad, har full förståelse för att det inte skulle ha något speciellt stort nyhetsvärde.

charliethon

Ny medlem
Väldigt kul att damvarianterna faktiskt inte är fullbelagda med rosa fjärilar, guldiga enhörningar, en miljard rosetter och några söta små hjärtan iår.
Fanns ju tillochmed ett gäng dammodeller som hade snyggare grafik än herrarnas. Fantastiskt, utvecklingen går framåt!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp