[Artikel] Recension: Poorboyz Productions – Tracing Skylines

Redaktionen

Aktiv medlem
Poorboyz har tunga meriter, det är bara några få filmbolag som har gjort sig större namn inom friåkningsvärlden, och de hookar upp med grymma åkare varje år. Men är de tillräckligt nyskapande? Jeppenator och Hedda tog sig en titt på nya rullen Tracin

Läs hela artikeln:

OlofM

Aktiv medlem
Kul men recension, håller med att man alltid vet i förhand vad man kommer få se i en poorboyz film! Men lite besviken är jag att inte Jeppe har sett storheten i Charley Ager... Du får nog plocka fram Photo Play igen :)

Heddious

Aktiv medlem
OlofM: Det är jag som inte ser storheten i Charley Ager.. eller ser och ser.. det är väl mest det att han landar switch så himla ofta att jag reagerar när han inte gör det. I övrigt tycker jag att han är en skön karaktär. :)

jeppenator

Aktiv medlem
Charley Ager har ju haft sitt besta segment någonsin i en tidigare poorboysrulle där han har en egen, helt sinnessjuk del! Tyvärr blev jag inte lika imponerad av prestationerna i denna. Dock ska det inte låta som att han på något vis är dålig utan bara inte fullt så bra som jag vet att han kan vara ;) (om jag nu också ska ge mig in i diskussionen och ha en åsikt!)

OlofM

Aktiv medlem
Haha, nu fick jag verkligen svar på tal :) Vill bara förtydliga för att inte uppfattas som så bitter att jag inte var så seriös :)

jeppenator

Aktiv medlem
Haha OlofM du uppfattas inte som bitter! Det är ju bra med lite argumentation och Jag håller med dig, Charley Ager äger. Dock inte lika hårt denna gång som i revolver likt det Haellgren antyder i sin kommentar!

Iller

Medlem
Det är en intressant iakttagelse att det kanske är dags för skidåkarna att sluta prata. Det är oerhört sällan som de faktiskt har något värt att ta med i en skidfilm. Likt citatet "döden, döden" så kanske man kan börja skidfilmerna med "klimatet, naturen, kulturen, polarna" och sedan bara köra på.

SebTorneus

Medlem
Måste nog säga att detta är det sämsta PBP gjort någonsin. Känns inte riktigt som att dom haft inspiration eller lust att ens redigera ihop filmen. Det mesta känns platt och tråkigt, gammalt om inte annat. Tråkiga effekter som knappt var coola för 5 år sedan och ett pinsamt försök till humor. Tänker tillbaka på introt till revolver, och sen introt på den här filmen. Har svårt att tro att det är samma produktionsbolag.

Håller med artikelförfattarna om att Detroit-delen är den bästa i filmen, med det sagt inte att den var super. Helt klart störd åkning, delvis sjuka spots, men sammansättningen och feelingen faller mig inte i smaken öht...

Kanske jag bara hade lite höga krav då jag just bränt av Into The Mind, Partly Cloudy och Mutiny, men tror inte den här rullen hade varit någon topp10 oavsett.

Topp