[Artikel] Red Mountain – Kanadas roligaste terräng?

Redaktionen

Aktiv medlem

När Johan Jonsson från skidfilmsgänget Secondhands var över och filmade för kommande Anaconda Café gav han fingret åt de stora kanadensiska skidorterna och styrde mot ett rött berg som ligger på gränsen mellan British Columbia och USA.

Läs hela artikeln:

adamreivant

Ny medlem
Grymma bilder asså, såg ut och va ett grymt ställe att åka lite offpist :D

Claar

Ny medlem
där hade man ju gärna tillbringat en vinter

GustavAgren

Ny medlem
undra om det inte är dit skidsemstern går nästa år då :)

pettr

Ny medlem
Då vet man ju vart man sticker efter gymnasiet ;D

D

Deleted member 80259

Guest
Schysta bilder!

Kuske

Ny medlem
Bra skrivet. Kan helt klart komma till användning. Åker dit på tisdag!!

Mekan

Medlem
Va där förra säsongen ett par dagar. Vi drog runt med husbil i BC och vid Red fick vi plugga in strömmen på parkeringen brevid alla pistmaskiner och liknande. Det var lixom självklart att vi skulle stå där och inte på nån camping. Skön stämning. dock regnade det och va rådimma så åkningen blev ingen njutning. Men det finns nog möjligheter som det sägs i texten helt klart!

Lee-nus

Aktiv medlem
gött, riktigt schysst foto och trevlig text!

hallenberg

Ny medlem
Najs, om en månad är jag där själv. Om än bara i "ett par dagar", vad det nu innebär...

Annelii

Ny medlem
Ja, Red Mountain! Därifrån har man en massa goa minnen! Det var där jag lärde mig att åka offpist på riktigt för första gången. Var där för flera år sen o fick typ 120 cm snö på en vecka (puder!!). Troligen den all around bästa skidveckan jag haft tror jag: grym snö, skön liten stad, soft personal. Stället har allt!

Lumba

Ny medlem
Bra skrivet, beskriver berget bra.... ni skulle dock ha följt med oss förra året efter att vi träffades på verandan.... 30 minuter hike längre bort samma tid åkta jag och mina vänner djup orörd djup kall puder.
Jaja nästa gång ni kommer så kan ni få se dom riktig sköna ställerna som ingen åker till och kallpudret sällan försvinner.
Säsongen i år helt ok så säg till om nån kommer över.
Det är sant som texten säger, det finns ingen annan skidort somkan likna Red Mountain. En dröm som blir sann.

IvanTheMan

Medlem
vad som inte riktigt famgår av artikel är att systemet är sjukt litet och fallhöjden låg.....fast jag är väl bara bitter för att det vara slask och grus i backen när jag var där 2005 =(

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp