Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Prylar
Video
Foto
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Romme Alpin bygger Sveriges längsta stolslift för 70 miljoner kronor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1250467" data-attributes="member: 164657"><p>Mjo, det är ju just det. "Problemet" är ju även en grundförutsättning för att Romme ska ha muskler att utvecklas i den omfattning och takt det gör.</p><p></p><p>Med reservation för att jag bara åkt sedan 2018 och bara hunnit med två alp-destinationer och fyra-fem svenska destinationer så är jag ändå imponerad över vilken bra produkt Romme lyckas leverera givet förutsättningarna.</p><p></p><p>Sen ska man ju komma ihåg att för att driva en kvalitativ skidanläggning så är det egna drivet, intresset etc. bara en liten del i ekvationen. Om jag har för avsikt att starta en verksamhet inom dom flesta andra branscher så beror ev. framgång i betydligt större utsträckning på mig själv till skillnad från en skidanläggning som är svårt beroende av kommun, traktens markägare, lokalsamhället etc. Inbillar mig att en betydande del av Rommes framgång beror på den lokala förankringen. Men det är lite off topic ...........</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1250467, member: 164657"] Mjo, det är ju just det. "Problemet" är ju även en grundförutsättning för att Romme ska ha muskler att utvecklas i den omfattning och takt det gör. Med reservation för att jag bara åkt sedan 2018 och bara hunnit med två alp-destinationer och fyra-fem svenska destinationer så är jag ändå imponerad över vilken bra produkt Romme lyckas leverera givet förutsättningarna. Sen ska man ju komma ihåg att för att driva en kvalitativ skidanläggning så är det egna drivet, intresset etc. bara en liten del i ekvationen. Om jag har för avsikt att starta en verksamhet inom dom flesta andra branscher så beror ev. framgång i betydligt större utsträckning på mig själv till skillnad från en skidanläggning som är svårt beroende av kommun, traktens markägare, lokalsamhället etc. Inbillar mig att en betydande del av Rommes framgång beror på den lokala förankringen. Men det är lite off topic ........... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Romme Alpin bygger Sveriges längsta stolslift för 70 miljoner kronor
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det.
Läs mer
Jag förstår
Topp