Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Prylar
Video
Foto
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Romme Alpin bygger Sveriges längsta stolslift för 70 miljoner kronor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Christiam" data-source="post: 1251200" data-attributes="member: 136280"><p>Svårt att se att det är ett problem att Borlänge alpina skulle bedriva träning där. </p><p>Falu Alpina tränar i en anläggning med en park och väldigt snällt räknat två nedfarter. IFK Mora tränar i Gopshus, nedfarterna där räknar man på en halv hand. </p><p>Jag tror tyvärr det handlar om pengar. Romme har ingen kvällsåkning, vilket högst troligen också beror på att det inte ger ekonomisk vinst. När Bjurs har kvällsåkning så är det ibland 15 pers där. </p><p>Finns det pengar att hämta så hade Funcke gjort det. </p><p>Men samtidigt så har dom valt att inte sälja, vilket ändå kan ses som en kärlek till skidåkning eller pengar eller utmaningar eller liftköer. </p><p>Jaja, vad vet jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Christiam, post: 1251200, member: 136280"] Svårt att se att det är ett problem att Borlänge alpina skulle bedriva träning där. Falu Alpina tränar i en anläggning med en park och väldigt snällt räknat två nedfarter. IFK Mora tränar i Gopshus, nedfarterna där räknar man på en halv hand. Jag tror tyvärr det handlar om pengar. Romme har ingen kvällsåkning, vilket högst troligen också beror på att det inte ger ekonomisk vinst. När Bjurs har kvällsåkning så är det ibland 15 pers där. Finns det pengar att hämta så hade Funcke gjort det. Men samtidigt så har dom valt att inte sälja, vilket ändå kan ses som en kärlek till skidåkning eller pengar eller utmaningar eller liftköer. Jaja, vad vet jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Romme Alpin bygger Sveriges längsta stolslift för 70 miljoner kronor
Topp