[Artikel] Säg upp dig och gör en säsong

Redaktionen

Aktiv medlem

Är du peppad på att lämna vardagen där hemma för att göra skidsäsong? Du känner dig för gammal? Pyttsan! Vi har snackat med fyra personer, alla 30 +, som har tagit steget till Alperna och Kanada.

Läs hela artikeln:

KaitsuH

Aktiv medlem
Alla över 30+? Så alla är ännu ungdomar! Så som jag vet, deras pensionsålder skall vara mycket nära 70, så de har gjort kanske 1/5 av sina arbetsliv redan...

Härregud, om man börjar tänka på, att man börjar vara för gammal för att göra nånting redan på 30 års ålder, hur i helvete orkar man jobba hårt ännu 40 år till?

cinramn

Ny medlem
Kan verkligen rekommendera det, dock tog jag det säkra före det osäkra, har en mycket förstående chef plus medarbetare och ett jobb som gör att jag kan jobba "hemma". Så nu är jag inne på 8e säsongen i rad här nere i Argentiére. Spenderar 3mån här varav 120h (3v) är jobb, resten är semester, innarbetad komp och flex.

la_grave

Ny medlem
Vilken jävla parasit som använder föräldraledigheten till detta. Han borde skämmas.

Det är ju för övrigt inte ens dyrt att vara borta en säsong. 50 000:- och du kan göra av med 15 000:-/månad. "Föredömlig föräldraledighet"?? Den infantiliserar vuxna människor som tydligen inte ens klarar att spara ihop till att köpa en ganska modest bil kontant.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp