[Artikel] Säsongskort i fem anläggningar

Redaktionen

Aktiv medlem
Nu erbjuds ett gemensamt säsongskort i fem anläggningar för lite drygt 1 000 kronor för ett helt år. Gesunda, Storlien och Funäsdalsberget är tre av orterna som finns med i det nya gemensamma liftkortet.

Läs hela artikeln:

MnO

Aktiv medlem
Mycket bra initiativ!

Det där med parktillägg låter ju lite lätt udda dock... undrar hur dom ska kontrollera det?
"Jag tyckte nog att du åkte och småjibbade lite där längs pistkanten - det får man INTE göra utan parktillägget".

Eller om det är en slalomklubb som har träning så är det bara att kliva in?
"Vafasen, jag har ju betalat extra för racetillägg. Då ingår banåkning!" osv. Det är ju inte direkt ofta man ser att anläggningarna själva lägger banor, om man undantar Selftimer-storslalom som ändå förekommer fortfarande.

JWester

Aktiv medlem
värt att notera är att tillägget för race & park inte är 199 kronor i månaden utöver de första 99, utan 199 i månaden är vad man betalar för kortet som gäller överallt + race&park. artikeln här får det att låta som att det läggs på och alltså blir 300 kr i månaden, vilket inte är fallet.

2400 kronor för åkning i alla anläggningar i ett helt år är en väldigt bra deal!

J-Rosenqvist

Ny medlem
bra initiativ! smart sätt att få folk att besöka lite mindre orter. Jag uppfattar det som race/park innebär att man ska kunna bli coachad? dvs ingen kommer gnälla om man nöter i parken :P

Carled

Aktiv medlem
Oh, kombon Funäs och Ekholmsnäs låter riktigt bra i mina öron. Om bara racearenan som kan erbjudas i Funäs innebär satt bana eller liknande är jag 100% på, GS12'orna står och gråter i förrådet. ..

JAndersB

Aktiv medlem
Pratade med både Funäsdalsberget och Sportstyle. Funäsdalsberget hade ingen aning om bad Race&Park betydde. Sportstyle menade att man enligt sitt eget samvete skall betala det dubbla om man avser att åka minst 1 åk i parken per år, även om inga kontroller kan ske. Snacka om blåögt. Och Race tillägget beskrivs som om man skall tävla. Förmodar att man menar träna men även här blir det ju absurt - vändkors in till klubbens träningsbana eller in till parken??

JAndersB

Aktiv medlem
Ytterligare kommentar. Med race-tillägget avser man inte att det skall finnas avlysta banområden där det finns någon som sätter och kontinuerligt plogar och sätter om slitna banor, utan helt enkelt att är man en åkare som tränar åker man så mycket i anläggningen så att man själv självmant skall välja att betala dubbla priset!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp