Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Prylar
Video
Foto
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Schweiz plan för corona-säker skidåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="steglund" data-source="post: 1206767" data-attributes="member: 155837"><p>Jag är ändå starkt <em>tveksam</em> till att mask ger omgivningen något skydd, om den som bär den är smittad. Masken i sig blir en veritabel smitthärd och varje gång du rör den förs det över <em>extra höga</em> koncentrationer av virus till dina fingrar, som i sin tur för smittan vidare. Det går också att se att många i omgivningen inte hanterar masken på rätt sätt - fingrar tar på tänkbart kontaminerade ytor, den sitter inte som den ska (täcker t ex bara munnen och inte näsan) och den åker av och på titt som tätt.</p><p>Håll avstånd och god handhygien, nys och hosta i armveck och inte i händerna, vistas inte på ytor med trängsel och <em>stanna hemma -</em> i princip utan undantag - vid minsta symtom. Masken däremot gör lika stor skada som nytta. Det är vad jag tror.</p><p>Jag skulle undvika att åka i trånga gondoler eller kabinliftar. Inte så lätt alltid. Den begränsar oss, den här pandemin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="steglund, post: 1206767, member: 155837"] Jag är ändå starkt [I]tveksam[/I] till att mask ger omgivningen något skydd, om den som bär den är smittad. Masken i sig blir en veritabel smitthärd och varje gång du rör den förs det över [I]extra höga[/I] koncentrationer av virus till dina fingrar, som i sin tur för smittan vidare. Det går också att se att många i omgivningen inte hanterar masken på rätt sätt - fingrar tar på tänkbart kontaminerade ytor, den sitter inte som den ska (täcker t ex bara munnen och inte näsan) och den åker av och på titt som tätt. Håll avstånd och god handhygien, nys och hosta i armveck och inte i händerna, vistas inte på ytor med trängsel och [I]stanna hemma -[/I] i princip utan undantag - vid minsta symtom. Masken däremot gör lika stor skada som nytta. Det är vad jag tror. Jag skulle undvika att åka i trånga gondoler eller kabinliftar. Inte så lätt alltid. Den begränsar oss, den här pandemin. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Schweiz plan för corona-säker skidåkning
Topp