[Artikel] "Ski Skates": äntligen möts skidor och skridskor

Redaktionen

Aktiv medlem

Med taglinen världens kortaste skidor ska "Ski Skates" erövra värden. Den enda skidan som du får plats med i ryggsäcken. Skridskor och skidåkning i en formidabel fusion. Argumenten är lika många som svaga.

Läs hela artikeln:

waxoff

Aktiv medlem
Faan va smart! Och om man gör dem lite längre så kan de få ett stadigare skär, kanske lite bredare för bättre bärighet i lössnö... Vänta nu... :unsure::unsure:

Marboh

Aktiv medlem
Kul att nån ändå försöker... igen.... med blades och tror det kan bli stort.
Kanske kan locka nån inlinesåkare till parken.
Men ett uppkört gästrappet/alp-puckel-backen-ner-till-byn gör nog att det inte heller den här gången kommer bli wepon of chioce för särskilt många. Den här gången heller. :)

pd

Aktiv medlem
Nu tycker jag faktiskt att ni är lite väl neggo. Misstag glöms bort och varje generation måste därför göra om alla misstag på sitt sätt oavsett det gäller miniskidor, Nigeria-brev eller diverse konstiga modenycker.

Redaktionen skulle kunna bidra till upplysningen genom att samla ihop den kavalkad av miniskidor som vi sett genom åren. Vilka var först? Var det de där blåa eller röda plastbitarna en del hade under fötterna i början på 80-talet?

waxoff

Aktiv medlem
Nu tycker jag faktiskt att ni är lite väl neggo. Misstag glöms bort och varje generation måste därför göra om alla misstag på sitt sätt oavsett det gäller miniskidor, Nigeria-brev eller diverse konstiga modenycker.

Redaktionen skulle kunna bidra till upplysningen genom att samla ihop den kavalkad av miniskidor som vi sett genom åren. Vilka var först? Var det de där blåa eller röda plastbitarna en del hade under fötterna i början på 80-talet?
RAX rules! :LOL:

Marboh

Aktiv medlem
Nja inte neggo, bara nostalgiskt skeptisk.

Men det här var väl precis det som alla efterfrågade i tråden om varför alla skidor är så tråkiga?

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd

svinbra och kul ide @pd, kommer på en sajt nära dig inom kort (y)

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
När jag gick min skidlärarutbildning i Åre, en gedigen historia kallad Svenska Skidlärarlinjen under 1 års tid, så hade vi en heldag med snowblades. Det var svinkul! Tanken var just att träna balans, position och skär. På skidor kan man ju "fuska" med sin position över skidorna och oftast står vi för mycket bakåt. På snowblades, eller denna variant som nu är aktuell, så straffar det sig att fuska. Åka skridskor är samma grej, stå mitt på foten annars ramlar du framåt eller bakåt. Som pryl skrattar vi så klart åt dessa ski skates, särskilt när de kostar 3 lök, men att hyra blades en halvdag (finns det att få tag på btw?) kan nog vara både skoj och nyttigt för skidåkare som vill utvecklas i pisten. I puder är det ju så klart meningslöst.

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
När jag gick min skidlärarutbildning i Åre, en gedigen historia kallad Svenska Skidlärarlinjen under 1 års tid, så hade vi en heldag med snowblades. Det var svinkul! Tanken var just att träna balans, position och skär. På skidor kan man ju "fuska" med sin position över skidorna och oftast står vi för mycket bakåt. På snowblades, eller denna variant som nu är aktuell, så straffar det sig att fuska. Åka skridskor är samma grej, stå mitt på foten annars ramlar du framåt eller bakåt. Som pryl skrattar vi så klart åt dessa ski skates, särskilt när de kostar 3 lök, men att hyra blades en halvdag (finns det att få tag på btw?) kan nog vara både skoj och nyttigt för skidåkare som vill utvecklas i pisten. I puder är det ju så klart meningslöst.
Menar du att jag gjorde fel som donerade min blades till lokala friluftsfrämjandet?

farsan56

Aktiv medlem
Nu igen!
Gäsp.. vad trött jag blev helt plötsligt:sleep:

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp