[Artikel] Skidtest Völkl Mantra M6: En tämjbar best [2022]

Redaktionen

Aktiv medlem
IMG_1157-1000x563.jpg

Völkls klassiska all mountain-skida Mantra har troligen reinkarnerats fler gånger en den mest hängivne hinduer. Den nu aktuella versionen M6 är en åkorienterad all mountain som älskar hårt underlag i både låg och hög fart.

Läs hela artikeln:

PisteCarver

Aktiv medlem
IMG_1157-1000x563.jpg

Völkls klassiska all mountain-skida Mantra har troligen reinkarnerats fler gånger en den mest hängivne hinduer. Den nu aktuella versionen M6 är en åkorienterad all mountain som älskar hårt underlag i både låg och hög fart.

Läs hela artikeln:
Tack för ett informativt och trevligt skrivet reportage. Man blev ju sugen på de där skidorna (fastän man nog inte behöver dem också). Men det finns ju mycket som man inte ”behöver”, men ändå vill ha.:)
Intressant att du jämför med andra allmountain skidor, K2 Mindbender 99Ti funderade jag på lite tidigare, men det blev Salomon QST 99. Har du åkt på dem som jämförelse?
Om jag jämför utifrån din beskrivning av Mantra mot mina åk på QST 99 (nästan samma bredd), så känns QST 99 mer offpist lämpliga och lite mindre ”pist-grepp-chargiga”.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
@PisteCarver ”Villhöver” är ordet man måste ha i sin vokabulär när det gäller allsköns prylar 😁

Har faktiskt inte åkt QST på några vintrar, men så som du tänker är helt rätt i teorin och bör stämma IRL.
Nån som åkt både Mantra M6 och QST 99?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp