[Artikel] Skidvärldens 10 bästa flygplatser

Redaktionen

Aktiv medlem

Vi skickade ut vår korr Malin Dunfors att ta reda på vilka som är skidvärldens 10 bästa flygplatser. Här är listan över de mest snönära flygplatserna i världen.

Läs hela artikeln:

eriC1

Medlem
Jag vet inte om jag kan hålla med om MXP (Malpensa Milano) på femte plats. Att ta sig från den flygplatsen till Champoluc kommunalt är nog bland de värsta jag vet (gjort det typ 12 gånger).

Tåg från MXP till Milano (50 min), gå på ett smockfullt Milano Centrale med skidbagage tills man hittar rätt tåg, sedan få en tågbiljett som har 2 byten, med det står inte på biljetten vart man byter. Milano Centrale till Chivasso, byte tåg, Chivasso till Ivrea, byte tåg, Ivrea till Verres. Har man tur här står bussen upp till Champoluc redo att kliva på. Har man otur är tåget 5 minuter sent och bussen upp till Champoluc åker och man får vänta mellan 1 och 2 timmar.

Det finns en buss från någon förort till Milano till Verres också, dock har den aldrig synkat bra med flygtider för mig. Dock måste jag ge det Italienska tågsystemet att det är relativt billigt, med tanke på hur många timmar man får spendera på tågen ! Men inte fan är det enkelt för en turist som vägrar punga ut 100 euro + för en transfer

dvraptor

Ny medlem
Att åka kommunalt från MXP till Champoluc lät svettigt. Ordnat billig hyrbil flera gånger, tar drygt 2 timmar i laglig fart. Ger en dessutom möjligheten att bo billigare i någon av småbyarna runt Champoluc.

eriC1

Medlem
@guzl därför att Champoluc är bland det bästa jag vet. Finns inte så mycket att välja på om man inte vill bränna hela ölkassan på dyra transporter. Att åka kommunalt kostar typ 24 euro, att åka shuttle brukar vara en hundring.

snorkel

Ny medlem
9 av 11 avklarade. Åkt förbi en av de två återstående med bil räknas väl inte?
Denver någon? Calgary kanske?

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp