[Artikel] Snö + Alperna = jättesant

Redaktionen

Aktiv medlem
Snön har vräkt ner i Alperna den senaste tiden och enligt uppgifter har det på vissa ställen kommit en bit över två meter nysnö sen nyårshelgen. Här kommer en rapport med bilder och filmer från ett SNÖIGT Alperna.

Läs hela artikeln:

Pillard

Aktiv medlem
Sitter i en kontorsstol och mår fysiskt dåligt av abstinens. Ända till v.6 måste jag hålla mig. Får hoppas dock att snötäcket är stabilt på de flesta ställen så vi inte råkar ut för massa lavinolyckor som lägger sordin på stämningen.

Corin

Aktiv medlem
Hade jag haft kört hade jag satt mig i bilen och gasat. Fast och andra sidan, hade jag haft körkort hade jag nog redan varit i alperna sedan innan jul. Jag hade dock inte åkt hem.

henkeoishdfg

Ny medlem
där måste dom ploga bort snö för å kunna hoppa på liften... här har vi inte ens ett hopp än.............................

Shunk

Ny medlem
Nyss kommit hem från Mayrhofen och det snöade hela veckan förutom första åkardagen då det var strålande sol <3

SNDVLL

Ny medlem
I Monte Rosa så har det ju tyvärr blåst rätt hårt, så pudersnön är som bortblåst.. Men det är fint väder :)

NATIVE

Medlem
Det ser skitbra ut....men har man varit några vändor till Japan har man, på gott och ont, fått ett lite annorlunda perspektiv på detta som kallas lössnö,

carlmart

Medlem
Har varit nere i Frankrike i 3 v och kan bara konstatera att det är sant. Så bra åkning koncentrerat på 3 v som jag haft nu är otroligt. Först Chamonix, sen Alpe D´huez och nu slutligen La Plagne/Les Arcs. Det enda tråkiga har varit de dagar då snöstormen har inneburit 200 m/s i vind på topparna (aningen vindpinat efter det). Men som sagt, alperna är tamigfan fullt med snö.
På torsdag drar vi till Österrike o kollar läget :)

Rasmuz

Ny medlem
ska till st anton nu v 4 =) hoppas inte de blir för varmt nu bara å smälter skara på all fin puder..
någon som är där nu som kan berätta lite?

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp