[Artikel] Storstenshöjden stänger?

Redaktionen

Aktiv medlem

Skidanläggningen Storstenshöjden och nu har stora delar av anläggningens maskinpark auktionerats ut. Kommer Storstenshöjden att stänga?

Läs hela artikeln:

johan

Administrator
Det vore ju riktigt tråkigt om det blir så att Storstenshöjden stänger ner men det kan samtidigt inte vara lätt när de inte kunde hålla öppet en enda dag i vintras.

FilleJ

Aktiv medlem
Ser väldigt mörkt ut. Vi har grävt lite i det där själva och om någon ska köra vidare kommer det ju behöva köpas in maskinpark osv. Tyvärr.

supergoofy

Ny medlem
Som uppvuxen nära backen och har åkt där sen 1980 så fort jag lärde mig stå på slalomskidor som en liten parvel så är det en mycket stor förlust för regionen runt Örebro om backen läggs ner. Jag var uppe och kollade läget förra helgen. Backen är i fint skick och inte igenvuxen eller så. Alla snökanoner står kvar längs backarna än så länge. Det är den viktiga förbindelseliften mellan norr och söder som är bortforslad vilket gör anläggningen återigen försvagad. Det var därför man byggde den liften för att hålla ihop anläggningen. Så typiskt att man valde att ta ner just den liften och inte den andra bredvid på norra backen som anläggningen skulle klara sig utan. Vi om bor här är väldig oroade. Slalomåkningen i Örebro kommer dö ut då man får åka 2-3 timmar för att komma till bra backar. Jag är tveksam om kommunen ens kan hjälpa till då kommunens fokus ligger på fotbolls- och ishockeyarenor.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp