[Artikel] Sveriges 7 bästa bikeparks

Redaktionen

Aktiv medlem

Freeride guidar till sommarens skönaste bike parks: Från norr till söder, och från kluriga, krävande leder till mjuka, mysiga fjällstigar.

Läs hela artikeln:

Alfakrull

Medlem
Var hittar ni den andra liften i sälen? Och de sista två liftburna lederna? De finns inte ens på skistars hemsida...

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd

@Alfakrull Tack! Nej, den där andra liften ska bort. De två sista lederna var Concept-leden och Jättelätt, men lite tveksamt om de ska räknas, Skistar har ju med dem i årets bike park-karta.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd

@czklvgn Den hade vi inte koll på! Kul att det satsas, ser ju fint ut! Den tar vi kanske med nästa år!
Saknar ni som lästa artikeln ovan andra bike parks med lift som borde fått vara med?

Escapegravity

Ny medlem
Wow, spännande att Järvsö kommer under parker så som Sälen och Lofsdslen... Känns väl inte helt korrekt kanske, speciellt med tanke på rykte och antal besökare per år.

Escapegravity

Ny medlem

@AndersWingqvist Jag behöver helt enkelt lära mig läsa bättre :) Med det sagt så var det, som du nog förstår, lite vilseledande att lista på fallhöjd när titeln säger något annat. Hm, bra fråga. Jag har inte varit i alla Sveriges parker, men av de jag har varit i så kommer Åre på förstaplats, dock tätt följt av Järvsö då den är riktigt välbyggd och innehåller spår för åkare av alla nivåer. :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp