[Artikel] Test: sex nya friåkningspjäxor 2019

Redaktionen

Aktiv medlem
Kott-750x380.jpg

Vi har prövat 6 nya friåkningspjäxor med gåläge, tech inserts och vikt på max 1850 gram.

Läs hela artikeln:

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Förstår inte varför Roxa får 3,5 i betyg för vikt när Head får 4:a och den är 5 gram tyngre? Kan någon förklara detta för mig?

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Och hur snitten är uträknade? Hur det kan bli 3,5 när det är det är 3 st 3,5, 2 3:or och 1 4:a på Fischer tex?

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd

@Hasse_Lindborg Snitten är ju uträknade: total poäng/6, eftersom det är 6 kategorier som är betygsatta, så om en pjäxa får full pott med femmor i alla kategorier: 30/6 = 5 i snitt.
Roxa-bedömningen kanske
@Corin har input på?

Varg

Ny medlem
Nu blir man ju lite nyfiken på var Lange XT Free skulle hamna bland dessa. Alla tester man läst verkar ha olika favoriter. Kanske är det pjäxtypens mångsidighet som gör det så spretigt?

kurono

Aktiv medlem

@Corin Hur mådde dina fötter efter det här? Alla pjäxor kan ju inte ha passat så bra eller har du värsta allroundfötterna? ?

Corin

Aktiv medlem

@kurono Dom är ändå helt okej! Min fötter är nog ganska allround, men på den smalare sidan av spektrat. Har aldrig behövt trycka ut nåt skal eller så. Men jag körde mina egna formgjutna sulor i alla pjuck, och värmde alla innerskor (klart med tidskrävande och drygaste delen av testjobbet)

kurono

Aktiv medlem

@Corin Lät ju som att du Hade perfekta fötter för detta test! Nu har du oxå inspirerat mig att skaffa formgjutna sulor till mina pjäxor. :)

Corin

Aktiv medlem

@gubbfan Jag vet att Fjällsport i Funäs har haft ett bra utbud tidigare, men vet inte exakt nu. Prova maila info (at) wanerstedt (punkt) se, så hjälper de dig säkert med vilka återförsäljare du kan vända dig till.

ByB3rg

Aktiv medlem

@Corin vi har inte haft in några Roxa på dom 2 senaste åren...
Var innan när det heta Sportmaffian...

Marboh

Aktiv medlem
Ställer mig lite frågande till utvärderingen i&ur. Alla har 3.5?
Av erfarenhet från att testat några av ovanstående med fötter som både är rätt breda och hög vrister så är det rätt stor skillnad på 2 & 3 delade pjucken. För min del var det kämpigt att komma i både nordican och fischer. Men Lupo var smidigt.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp