[Artikel] Tiden är-o-förändelig

Redaktionen

Aktiv medlem
judge-dredd-3-750x380.jpg

“En man med en klocka vet vad tiden är, en man med två är aldrig säker” sa en klok man till mig en gång. En tidsresa senare är jag ännu mer osäker.

Läs hela artikeln:

Xavier

Aktiv medlem
Jag tror du missade en detalj. Tiden saktar ned även i hastigheter under ljushastigheten. Dvs reser jag jävligt fort så går min klocka långsammare än din om du står kvar på moder jord.

Dekadent

Aktiv medlem
Missade nog att tid faktiskt är väldigt definerbart, då riktningen av tiden kan defineras med hjälp av entropi(förenklat "oordningen" i ett system i enheten J/K), som aldrig kan minska om man rör sig i tidens "riktning" i ett generellt system - enligt termodynamikens 2:a lag.
Närmare bestämt så är förändringar i entropin - och därmed "tiden" definerat som integralen av dQ/T, där dQ är värmemängden i systemet och T är den termodynamiska temperaturen.

Fast din artikel var roligare. Fyfan för tentatider..

Dannepanne

Aktiv medlem
Rolig läsning!
Men så länge artikeln inte förklarar hur jag kan sakta ned tiden mitt i ett hopp och därmed ta OS guld i slopestyle, så har väl texten väääldigt lite med freeride att göra?
Med vänlig hälsning.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp