[Artikel] Till dig som har sommardrömmar om Stryn

Redaktionen

Aktiv medlem
DSC_0040-1-1000x750.jpg

Är du också sugen på sommarskidåkning i norska Stryn? Vi pratade med Nina Lensebakken som är chef på Stryn sommerski om hur snöläget är och vad som gäller för svenskar som vill åka till Norge i sommar.

Läs hela artikeln:

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Kom hit för att skriva samma sak som @TellyHelly!

Tänker det känns som en sak som kan vara ganska viktig att ändra ASAP, @PetterElfsberg @AndersWingqvist :)

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
@TellyHelly @RandoScando Tack för rättelserna! Har uppdaterat artikeln. Beslut om inreseförbud för svenskar (som inte är folkbokförde eller bor i Norge) gäller ju i nuläget till och med måndag 24 maj. Vad som händer därefter får vi följa (sanna men utslitna ord allt sedan corona kom.... ). Stryn har premiär torsdag 27 maj och nog fan är man sugen på att carva lite glaciärpister, njuta av sol och slush, samt åka SS Norway och Dalsnibba!

Itzak

Aktiv medlem
Lite Off-Topic efter att ha läst och blivit sugen på sommaråkning överlag..
Vart i Norge finns det bra möjlighet för topptur på sommaren? Tänker att man nödvändigtvis inte behöver åka lift ^^ Gärna nära från Östersund!

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Lite Off-Topic efter att ha läst och blivit sugen på sommaråkning överlag..
Vart i Norge finns det bra möjlighet för topptur på sommaren? Tänker att man nödvändigtvis inte behöver åka lift ^^ Gärna nära från Östersund!
När det gäller Norge finns inget som heter ”nära” (eller, jo: skidåkning i Norge är jämförbar med Canada och Japan och då kanske det är ”nära”)

Underbara eikesdalen brukar vara åkbart fram till början av juni. Annars tror jag nog på att åka till Stryn och tura där.
Men jag pratade just med en vän i Norge, hon trodde inte på öppning förrän slutet av sommaren 🥴

Itzak

Aktiv medlem
När det gäller Norge finns inget som heter ”nära” (eller, jo: skidåkning i Norge är jämförbar med Canada och Japan och då kanske det är ”nära”)

Underbara eikesdalen brukar vara åkbart fram till början av juni. Annars tror jag nog på att åka till Stryn och tura där.
Men jag pratade just med en vän i Norge, hon trodde inte på öppning förrän slutet av sommaren 🥴
Haha, "nära" är helt klart en definitionsfråga! Men för mig är nära fortfarande 5h bort :)
Eikesdalen låg 7.5 h från Östersund så helt klart rimlig ändå!

Inga andra stora glaciärer längre norrut etc som det finns gott om snö kring sommaren?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp