Hade du bara sagt "Okej..." hade det inte varit några konstigheter, men nu gjorde du det i ett sammanhang. Och att ta citat ur sitt sammanhang är aldrig bra. Eller hur?
Du citerade ett inlägg som skrev att valet "ickebinär" på kön var tillagt och att det var viktigt för dem som det berörde, dessutom extraciterade du "oerhört viktigt", satte "..." efter och sen la till ditt eget "okej...". Allt det här syns tydligt i både i ditt original-inlägg och i mitt citat av det.
Med mina läskunskaper tycker jag inte att det är långsökt, snarare ligger det absolut närmast till hands, att tolka det som ett passivt agressivt uttryck av missnöje och/eller motstånd mot uttrycket/alternativet ickebinär. Jag tror inte heller jag är direkt ensam om den tolkningen i forumet (men det är en ren killgissning). Jag kan naturligtvis ha helt fel! Du kanske menade som i "
Okej! (Najs, bra jobbat att alla får känna sig inkluderade på Freeride.se)", i så fall är får du gärna förtydliga det och så ber jag naturligtvis om ursäkt efter förtydligandet. Kan också vara värt att fundera över språkbruket i framtiden då!
Men givet att jag tolkar dig rätt kan jag se två anledningar till att uttrycka sig på det sättet. Det första, och det jag tycker är den mest generösa tolkningen, är att du vill diskutera ämnet, kanske få andras åsikter på det hela och få igång en debatt på om det verkligen är nödvändigt - och då är vi definitivt inne på politisk diskussion, vilket du ju tydligt opponerat dig mot tidigare.
Den andra anledningen jag kan se är att du helt enkelt medvetet uttrycker dig på ett sätt som är stötande för många för att på så sätt röra upp negativa känslor och få folk att bli upprörda - det vill säga definitionen av att trolla. Jag behöver förmodligen inte upplysa dig om det, men trollning är emot forumreglerna.
Hur som helst ser jag fram mot ditt förtydligande!