[Artikel] Undersökning: Kommer du åka till Alperna i vinter?

Redaktionen

Aktiv medlem
TCC30183-1000x667.jpg

En ny höst här här. Nu börjar nedräkningen inför vintern och skidåkningen. Freeride.se och den österrikiska turistbyrån undrar hur du som svensk skidåkare tänker inför den kommande vintersäsongen: åker du till Alperna i vinter? 

Läs hela artikeln:

Johan B

Medlem
Hej!
Lite synd att undersökningen handlade om "fiske" av mailadresser för nyhetsbrev. Jag hade fyllt i allt, när jag kom till sista punkten så måste man fylla i sin mailadress. Det hade varit okej. Men man godtog samtidigt att få nyhetsbrev från Österrikiska turistbyrån och Freerider. Detta borde varit möjligt att tacka nej till. Därför fick ni inget svar från mig tyvärr.

Johan B

Medlem
Kan väl tillägga att jag var i Franska alperna förra säsongen. Åkte via Geneve, med alla inresedokument och Covid vaccinationsbevis. Va aldrig någon som kolla på papperna. Åkte vecka 6 då.
Åker kommande säsong också. Till Frankrike via Lyon. Vecka 8.

Martin_Akesson

Moderator
Forumvärd
Hej!
Lite synd att undersökningen handlade om "fiske" av mailadresser för nyhetsbrev. Jag hade fyllt i allt, när jag kom till sista punkten så måste man fylla i sin mailadress. Det hade varit okej. Men man godtog samtidigt att få nyhetsbrev från Österrikiska turistbyrån och Freerider. Detta borde varit möjligt att tacka nej till. Därför fick ni inget svar från mig tyvärr.
Ja det var ju synd att du inte svarade, och undersökningen handlar verkligen inte om att fiska mejladresser och att ange sin adress är helt frivilligt. Bland alla 469 som hittills svarat så har dom flesta önskat vara med i utlottningen men flera har bara vänligt skrivit "nej tack" istället för en mejladress. Det går också bra! Däremot så såg jag att minst en person bara skrivit "ja" men ingen mejladress, och då blir det ju lite klurigare att kontakta en ev vinnare efteråt :)

Orkar du får du gärna göra ett nytt försök ;)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Själv gav jag upp så fort att jag såg att saker som kön och ålder efterfrågas. :rolleyes: Dessutom utan en enda mening om hur data kommer behandlas.

Martin_Akesson

Moderator
Forumvärd
Själv gav jag upp så fort att jag såg att saker som kön och ålder efterfrågas. :rolleyes: Dessutom utan en enda mening om hur data kommer behandlas.
Varför gav du upp så fort vi frågade om ålder och kön? Jag tycker det brukar vara rätt standard i undersökningar liknande denna. Man svarar som anonym och varför vi har med tre frågor i början kring demografin beror på att det blir enklare att dra intressanta slutsatser, samt att kunna jämföra med tidigare undersökningar om det blivit någon förändring inom en specifik målgrupp. Inget konstigare än så. Efter undersökningen publicerar vi som vi skriver vissa delar från undersökningen, och iaf jag tycker personligen att det är rätt intressant med dom slutsatser som kan dras. Här är den artikel vi publicerade sist efter undersökningen:

johan

Administrator
Hej!
Det är frivilligt att skicka med sin mailadress i undersökningen.

kappakomplett

Aktiv medlem
Jag tycker ni skulle ha mer undersökningar där man kan vinna saker!

Kommer du att köpa _____ i vinter. Var med i undersökningen och du kan vinna _____.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Topp