[Artikel] Uppdrag granskning: "– Vi söker dig som har varit i Alperna denna vinter"

vinkel? Personer att utmåla som själviska smittspridare? De som delade visselpipa på afterski kan man dock generellt ifrågasätta hur de tänkte 😂

Powderslave

Medlem
Jag var i Alperna i år precis som förra vinter o förhoppningsvis även nästa vinter. Gör en bra story om Hahnenkamm-Rennen Kitzbühel vilket jag tycker alla skidåkare bör besökan någon gång i livet.

Skida45

Medlem
Jag var både i Österrike och Dolomiterna v.7 och v.8. Lite svårt att förstå vad ni vill veta av mig :). Åkte skidor som vanligt utan en tanke på något virus. När vi kom hem exploderade det.

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
vinkel? Personer att utmåla som själviska smittspridare? De som delade visselpipa på afterski kan man dock generellt ifrågasätta hur de tänkte 😂
Hej! Det Uppdrag granskning vill är så klart inte att hänga ut privatpersoner i nationell television. Vill man vara anonym så går det bra. De letar efter historier om vad som hände och har väl ambitionen att kanske teckna en bild kring vad man hade kunnat göra annorlunda från myndigheter etc snarare än enskilda personer.
/Anders

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Jag var både i Österrike och Dolomiterna v.7 och v.8. Lite svårt att förstå vad ni vill veta av mig :). Åkte skidor som vanligt utan en tanke på något virus. När vi kom hem exploderade det.
Hej! Uppdrag granskning kan så klart berätta mer om vad de har för ambitioner med sitt program, men det handlar ju om att försöka teckna en bild om hur svenska skidresenärer möttes/eller inte möttes av myndigheter och sjukvård när de kom hem till Sverige, samt även vilken information som kom nere i Alperna etc.
För att kunna få ihop en bild och berätta detta på ett mer generellt plan så behövs precis sådan personer som du som kan berätta om dina resor till Alperna och dessa tillsammans med flera andra svenska skidresenärer kan ge en lite större bild.
Jag vet att de blir väldigt glada om du hör av dig, även om det kan kännas "nä men inte ska väl jag".
Sen som jag skrivit i lite olika trådar gäller ju också källskydd, varför du kan vara anonym om du vill. Journalister får alltså enligt lag inte röja källan till informationen om denne inte vill det.
/Anders

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Jag var i Alperna i år precis som förra vinter o förhoppningsvis även nästa vinter. Gör en bra story om Hahnenkamm-Rennen Kitzbühel vilket jag tycker alla skidåkare bör besökan någon gång i livet.
Ja, Hahnenkamm-Rennen är coolt, det kanske vi skulle skriva om, ingen dum idé alls!
Hör samtidigt gärna av dig till Uppdrag granskning så blir de väldigt glada! Har svarat här ovan på lite andra tankar kring det.
Off topic: bra musik-albums-inspo till ditt nick 🤟

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp