[Artikel] Vilken är Sveriges bästa skidort 2021?

Redaktionen

Aktiv medlem

För fjärde vintern i rad frågar vi nu: Vilken är Sveriges bästa skidort? Låt voteringen börja!

Läs hela artikeln:

Bohica

Aktiv medlem
Jag säger som förra året; Återkom med frågan efter säsongen, när man faktiskt hunnit åka på de olika ställena. :cool:

johan

Administrator
Jag säger som förra året; Återkom med frågan efter säsongen, när man faktiskt hunnit åka på de olika ställena. :cool:
Du kan väga in hur skidorterna presterat från vår förra omröstning, alltså ett år tillbaka. Anledningen till att vi har omröstningen nu istället för när säsongen är slut är att vi har flera besökare nu.

Bohica

Aktiv medlem
Du kan väga in hur skidorterna presterat från vår förra omröstning, alltså ett år tillbaka. Anledningen till att vi har omröstningen nu istället för när säsongen är slut är att vi har flera besökare nu.
Som då berättar bästa skidorten förra säsongen.
Vilket alltså var min poäng, båda förra omröstningen och nu denna.
Vill ni kora bästa orten 2021 bör ni vänta med omröstningen tills precis efter säsongen, inte köra den före loven där stora massan åker/kan utvärdera orterna. Blir bara skevt då.
Men som vanligt, det är ju bara min åsikt förstås. :)

maxlaban

Ny medlem
Hur kommer det sig att ni fortfarande har kvar "Soul Park Bjursås" som alternativ, som inte har någon parksatsning längre men år efter år inte väljer att ha med Falu Snowpark som enligt många är en av landets mest underskattade parker och som står som värdar för ett av Sveriges största snowboardevent?

Seppuccu

Aktiv medlem
Finns det ingen förkurering av oseriösa nomineringar *host*Hammarbybacken*host*? 😆

Christiam

Aktiv medlem
Jag tycker det blir svårt att bedöma. Riksgränsen tex, kass anläggning i form av dålig service och dåligt underhåll. Men ändå i topp då åkningen är underbar. Ska anläggningen få poäng för att berget är bra? Det är ju inte så att gränsen anläggningen gjort mycket för att förbättra åkningen.

Seppuccu

Aktiv medlem
@Christiam jo visst är det så. Var och en får lägga vad de vill i ordet "bästa". Kanske en lägsta gräns på minst 2km totala nedfarter kunde vara något? :) Så får man utomagiskt bort lirare som Hammarbybacken, Vrenningebacken, Ornahög Alpincenter osv.

Annars ligger ju en ledtråd lite i ordet "skidORT". Hammarbybacken (m.fl., jag är inte specifikt ute efter den) är inte en skidort, det är en skidanläggning.

Fast jag antar att hela diskussionen redan förts i tidigare omröstningars trådar, flera gånger...

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp