Tack för länken.Kul artikel på ämnet: https://www.powder.com/gear-locker/breaking-down-new-boa
Håller med. Det är många som är positiva. Jag frågade på Alpin Garaget vad de tyckte. Fick inget riktigt entydigt svar faktiskt. Ska testa iaf men de hade inte min storlek inne då tyvärr. Även sugen på Nordicas variant som är något mellanting.Tack för länken.
Jag var skeptisk i början, men är mer och mer nyfiken. Kan nog bli ett inköp av Salomons BOA-pjäxor till nästa säsong.
Jag fattar det som att vajern ger en mer omslutande passform. Det blir ju inte lika många tryckpunkter eftersom vajern anpassar sig efter skalet. Det gör inte vanliga spännen.Kan någon förklara vinsten med systemet? Det är ju ungefär lika många tryckpunkter som på en vanlig pjäxa. Men de går inte att reglera individuellt.
Jag fattar det som att vajern ger en mer omslutande passform. Det blir ju inte lika många tryckpunkter eftersom vajern anpassar sig efter skalet. Det gör inte vanliga spännen.
Hm, ja det ser ju ut så. Jag har ju inte heller provat som sagt utan bara läst vad andra säger. Men de på Alpingaraget var kanske inte överväldigande direkt heller vilket man kanske ska se som ett tecken? Sugen på att testa oavsett. Vad det nu ger att stå och flexa i en butik?Ok men det ser faktiskt inte ut så. Det ser ut som att vajern går någon millimeter bit ovanför skalet mellan vajerns fästen. Med bara fem tryckpunkter som resultat.
Man får väl testa. Tills dess jag är lätt skeptisk. Endast för att jag faktiskt inte förstår varför det skulle vara bättre.
Visa bilaga 23988