[Artikel] Vinterns stora nyhet: Pjäxor med BOA-spänne från K2

zerode

Aktiv medlem
Efter att nyss ha kommit hem från Vemdalen och inköpsmässan, Proskiintro. Så kan jag konstatera att de som testat BOA systemet tror på det mer än ni som inte gjort det.

StefanAaroe

Aktiv medlem
Tack för länken.
Jag var skeptisk i början, men är mer och mer nyfiken. Kan nog bli ett inköp av Salomons BOA-pjäxor till nästa säsong.
Håller med. Det är många som är positiva. Jag frågade på Alpin Garaget vad de tyckte. Fick inget riktigt entydigt svar faktiskt. Ska testa iaf men de hade inte min storlek inne då tyvärr. Även sugen på Nordicas variant som är något mellanting.

Stort behov av nya pjäxor, men efter att ha misslyckats med hitta en pjäxa som både sitter helt fast i hälen och inte blir obehaglig över ovansidan av foten så sätter jag min förhoppning till BOA nästa säsong. Visserligen lite synd på de skiddagarna som återstår i år.

fredw

Aktiv medlem
Kan någon förklara vinsten med systemet? Det är ju ungefär lika många tryckpunkter som på en vanlig pjäxa. Men de går inte att reglera individuellt.

StefanAaroe

Aktiv medlem
Kan någon förklara vinsten med systemet? Det är ju ungefär lika många tryckpunkter som på en vanlig pjäxa. Men de går inte att reglera individuellt.
Jag fattar det som att vajern ger en mer omslutande passform. Det blir ju inte lika många tryckpunkter eftersom vajern anpassar sig efter skalet. Det gör inte vanliga spännen.

fredw

Aktiv medlem
Jag fattar det som att vajern ger en mer omslutande passform. Det blir ju inte lika många tryckpunkter eftersom vajern anpassar sig efter skalet. Det gör inte vanliga spännen.

Ok men det ser faktiskt inte ut så. Det ser ut som att vajern går någon millimeter bit ovanför skalet mellan vajerns fästen. Med bara fem tryckpunkter som resultat.
Man får väl testa. Tills dess jag är lätt skeptisk. Endast för att jag faktiskt inte förstår varför det skulle vara bättre.

1679426862191.png

StefanAaroe

Aktiv medlem
Ok men det ser faktiskt inte ut så. Det ser ut som att vajern går någon millimeter bit ovanför skalet mellan vajerns fästen. Med bara fem tryckpunkter som resultat.
Man får väl testa. Tills dess jag är lätt skeptisk. Endast för att jag faktiskt inte förstår varför det skulle vara bättre.

Visa bilaga 23988
Hm, ja det ser ju ut så. Jag har ju inte heller provat som sagt utan bara läst vad andra säger. Men de på Alpingaraget var kanske inte överväldigande direkt heller vilket man kanske ska se som ett tecken? Sugen på att testa oavsett. Vad det nu ger att stå och flexa i en butik?

Topp