Atomic Punx (2011) + Bindning ?

PhilipLenell

Ny medlem
Hallå!
Jag skulle behöva hjälp med vad jag ska använda för bindningar till ett par Atomic Punx (2011). Fakta om dem längre ner. Jag är 1.85 lång och cirkus 82 kilo. Skidorna är 182 cm.

Nos/midja/bak
112/82/112 (mm)

Fiddeponken

Ny medlem
Då skulle jag satsa på antingen sth14,16 eller ett par marker jester. Jestern är något dyrare men en riktigt bra bindning precis som salomon. annars har du look pivot 14 som också är en riktigt bra bindning !

PhilipLenell

Ny medlem
Okej jag har bestämt mig att köra på salomon STH 14 driver eller STH 16 driver eftersom dem verkar bäst(?), då jag väger 82 kilo undrar jag vilket som är bäst för mig. Stora hopp och rail, de är det dem ska hålla för!

Har ett par Punx(182) från denna säsongen och kan inte säga annat än att jag är toknöjd. Med Sth14 driver på så känns skidan sjukt lätt också. Mjuk och väldigt lätt att leka med. Kan tänka mig att den kanske kan kännas en aningen mjuk till riktigt stora hopp.

Felixus

Medlem
J_Gabrielsson sa:
lånar tråden:) hur är atomix punx är dom skäna osv?:)
Efter skidtestarhelgen i tandådalen hade mina stålkanter ca 15 sprickor efter alla rails(stålkanten känns ovanligt klen jämför med vilken annan skida som helst). Dvs KASS kvalitet. Dock är skidan superskön att leka runt med. Kan bli lite väl mjuk i större hopp. Skulle nog inte köpa punx vid nästa skidbyte. Skulle istället välja en skida som är lite hårdare med bättre kvalitet.

Felixus sa:
J_Gabrielsson sa:
lånar tråden:) hur är atomix punx är dom skäna osv?:)
Efter skidtestarhelgen i tandådalen hade mina stålkanter ca 15 sprickor efter alla rails(stålkanten känns ovanligt klen jämför med vilken annan skida som helst). Dvs KASS kvalitet. Dock är skidan superskön att leka runt med. Kan bli lite väl mjuk i större hopp. Skulle nog inte köpa punx vid nästa skidbyte. Skulle istället välja en skida som är lite hårdare med bättre kvalitet.
Okej tack för svaret men jag bor i en liten stad med liten backe dvs väldigt små hopp så tror inte att de spelar någon roll om dom blir mjuka i stora hopp:) och för att vara ärlig så är jag dålig på raila så de blir nog inte så jätte mkt railing;)
Iaf jag

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp