jfernqvist
Ny medlem
att åka eller icke åka... till kanada!?
Hej sköningar!
Jag blev just rekommenderad att kika in på denna sida, sagt och gjort så gjorde jag det och nu har jag insett vilken värld jag har missat när jag inte varit medlem här.
Men då till det väsentliga i denna historia...
Jag har snöat in mig på att åka till Kanada säsongen 15/16 och jobba och för att få åka bra snowboard/skid-åkning. Därför vill jag ha ALL information ni kan komma på, hur jag ska söka boende, jobb och var jag ska åka någonstans, billigt, dyrt? Ska man jobba eller ska man bara åka dit och bo och ha det gött ett tag...? HUR fixar jag boende? Åka med någon eller helt själv?
Finns säkert några hundra frågor till jag skulle kunna fråga...
Så har ni info, sitt inte inne på det!!
BRING YOUR A-GAME!
(finns kanske en sån här tråd innan men då får ni gärna länka den!) :D
Jag blev just rekommenderad att kika in på denna sida, sagt och gjort så gjorde jag det och nu har jag insett vilken värld jag har missat när jag inte varit medlem här.
Men då till det väsentliga i denna historia...
Jag har snöat in mig på att åka till Kanada säsongen 15/16 och jobba och för att få åka bra snowboard/skid-åkning. Därför vill jag ha ALL information ni kan komma på, hur jag ska söka boende, jobb och var jag ska åka någonstans, billigt, dyrt? Ska man jobba eller ska man bara åka dit och bo och ha det gött ett tag...? HUR fixar jag boende? Åka med någon eller helt själv?
Finns säkert några hundra frågor till jag skulle kunna fråga...
Så har ni info, sitt inte inne på det!!
BRING YOUR A-GAME!
(finns kanske en sån här tråd innan men då får ni gärna länka den!) :D