att åka eller icke åka... till kanada!?

jfernqvist

Ny medlem
Hej sköningar!

Jag blev just rekommenderad att kika in på denna sida, sagt och gjort så gjorde jag det och nu har jag insett vilken värld jag har missat när jag inte varit medlem här.

Men då till det väsentliga i denna historia...
Jag har snöat in mig på att åka till Kanada säsongen 15/16 och jobba och för att få åka bra snowboard/skid-åkning. Därför vill jag ha ALL information ni kan komma på, hur jag ska söka boende, jobb och var jag ska åka någonstans, billigt, dyrt? Ska man jobba eller ska man bara åka dit och bo och ha det gött ett tag...? HUR fixar jag boende? Åka med någon eller helt själv?
Finns säkert några hundra frågor till jag skulle kunna fråga...

Så har ni info, sitt inte inne på det!!
BRING YOUR A-GAME!
(finns kanske en sån här tråd innan men då får ni gärna länka den!) :D

Udesen

Medlem
Förslagsvis söker du först på forumet, finns väldigt mycket information och svar på typ alla frågor du har :)

Senast ändrad:

beng122

Medlem
Säsongen i Kanada i år är helt katastrofal, så att ha åkt hit för att bara åka utan att jobba måste ha varit så jäkla tråkigt. När åkningen suger kan man lika gärna jobba. Jag trivs med att jobba heltid och åka skidor på mina lediga dagar, men om du känner att du vill åka mer än 2 dagar i veckan så skaffa ett deltidsjobb bara. Om det blir en säsong med mycket snö och du inte vill jobba så är det väl bättre att säga upp sig, än tvärtom inte ha ett jobb och bränna alla pengar på en snöfattig säsong. Förövrigt, Kanada är väldigt dyrt att leva i (har enbart erfarenhet från whistler) så om man inte ska jobba så får man otroligt mycket mer för pengarna i tex Österrike (om man jobbar med, med tanke på att lönen i Kanada är kass). Att åka till Kanada utan att jobba är enbart om du har otroligt mycket pengar på kontot och inte är rädd för att slösa det på en snöfattig säsong. Den här säsongen har det varje gång det varit nederbörd i princip regnat helt upp till toppen. Om du planerar att jobba här så se till att skaffa arbetsvisum i tid för de brukar ta slut fort, senast under sommaren är det förmodligen bäst att få det fixat. Boende är också något som är bra att fixa så fort som möjligt då det kan ta slut.

Snödjup

Topp