Att plugga nära snön...

Jo-Wack-Him

Ny medlem
Som tråden säger, nu är det snart dags för mig att antingen plugga vidare eller att börja jobba. Frälst som jag blir av snön vill jag gärna komma så nära den som möjligt.

Min fråga till er är då, vet ni några bra universitet/skolor runt om i USA, Kanada, Sverige (eller var tusan som hellst det finns berg med snö)? Jag pluggar nu turism på gymnasiet och skulle väll helst vilja fortsätta på det spåret. Hadde tänkt mig något i stil med upplevelseproduktion eller något. Men för tusan så länge man kommer bort från deprimerande Stenungsund/Göteborg blir nog allt bra(haha).

Alla förslag och ideér är bra ideér (utom dom dåliga!), och tas med glädje emot.

Tack på förhand

/J

Hnrk

Medlem
I Luleå finns inga backar värda namnet, men det finns ändå många skidåkare som spenderar en hel del tid uppe i Gränsen. Dessutom ordnar studentidrotten skidresor till diverse skidorter i Norra sverige, Norge, Ryssland m.m.
Kan varmt rekommendera att plugga i Luleå.

Blackriverpaint

Ny medlem
Boulder University i colorado. Pluggade själv pà University of Wyoming i laramie vilket är grymt om man gillar "the outdoors"men ändà vill att utbildningen ska ge nàt. De har ett skidlag som man kan vara med i samt ett "Outdoor adventure program" som anordnar allt fràn vandring till isklättring osv. till riktigt skapliga priser. Vet inte hur det är med turismutbildningar men länken här nedanför borde svara pà det.

www.uwyo.edu

Det är pappan i min friendshipfamily som utvecklar ett vindenergicenter pà skolan för att rädda vàra vintrar. Han àker även skiten av de flesta pà denna sidan.

http://www.uwyo.edu/news/showrelease.asp?id=19439

Senast ändrad:

Peter_K

Ny medlem
Jo-Wack-Him sa:
några bra universitet/skolor runt om i USA, Kanada, Sverige (eller var tusan som hellst det finns berg med snö)?
Zurich, Lausanne, Genève i Schweiz, Innsbruck i Österrike och Grenoble i Frankrike är de städer jag kommer på som har universitet och ligger bra till i Alperna (1-2 timmar med bil till massvis med bra åkning, kollektivtrafik till åtminstone några schyssta skidorter). Det finns säkert fler.

Senast ändrad:

Blackriverpaint

Ny medlem
För o fylla pà Schweiz-listan sà är Bern ett klockrent val. Man nàr typ alla skidorter i västra halvan av schweiz inom 2 timmar. Berner oberland är bara en halvtimme till timme iväg och dà har man typ 10 orter eller mer att välja pà.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp