Att ta sig till Val D, en pärs?

slemtorsk

Ny medlem
Hajj Hajj!
Söker BILLIGASTE och bästa sätt att ta sig till Val D. Har ringt runt till Nortlander OCH Langley. Buss dit (och tillbaka, men den använder man sig ju inte av) kostar mellan 1800 - 3000 spänn (!) om man vill vara nere runt nyår.

Att boka tåg från ett land till ett annat verkar lika svårt och osannolikt som fred i mellanöstern, men om - hur? SJ?

och flyg - ja, då är det ju det med packningen.

Var kommer alla dessa billiga bussresor från? var ska jag leta? Tåg, Buss, Flyg? Är det någon som ska köra ner? Får 4 tjejer följa med? KAN NÅGON FIXA DET HÄR?!?!?

/Maddie aka "vilsen"

AnotherLife

Ny medlem
Flyg med SAS, Norwegian eller liknande till Geneve, tåg till Bourg st Mourice ~ 200-300kr Går bra att köpa på plats.

Transferbuss direkt ~ 60€ Finns att köpa på plats.

Ryanair till Grenoble, tåg/buss

Kommunikationerna i Frankrike är rätt okej, svårt att hitta rätt på nätet kanske?

Buss med UCPA, brukar vara rätt hyggligt.

Fluffy

Medlem
Ja, eftersom du inte skriver varifrån ni ska åka så utgår jag från att ni åker från Stockholm (Alla vet ju att stockholmare åtgår ju från att världen cirkulerar kring just stockholm och inget annat).

Att flyga ner med ryanair till grenoble och sen hyrbil därifrån klarar ni lätt på en tusenlapp / skalle.

Själv skulle jag välja att bila hela vägen.. Hellre 3 timmar i bilen än 3 timmar i väntsalen på någon flygplats..

((Nu läste jag lite mer noga & förstod att du skulle åka ensam...men jag har inte tid att ändra mitt inlägg))

Senast ändrad:

maloujirsell

Ny medlem
Tja!
Vi ska ner till Avoriaz över nyår. Vi hade tänkt bila ner, verkar vara bland de bästa sätten att ta sig ner.
Men vi har oxå lite problem, vi blev 6 stycken dvs en för mycket för bilen. Så vi funderar på hur vi ska få ner den 6:e personen.
Vi funderar på att köra två bilar ner, då har vi ju 4 platser över om ni vill åka med oss. Sen går det väl kanske att lösa så att ni kommer till val D. och vi till Avoriaz. Från Geneve kan man ta sig upp till alperna. Om ni ska köra ner kanske ni vill släppa av en av oss där?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp