Attityd i Bräcke

stoffe_H

Ny medlem
Stepup sa:
MORFARF sa:
men va fan börja kramas bara vilken park det än gäller, om du stompar ett nytt trick vill du inte ha en kram då? om du pajjar ditt knä förrestan av livet vill du inte ha en kram då? kramar löser allt! plus att det är fett mysigt när man har så stora kläder och så, hehe. men bara för man kramas behöver man inte låta bli att skratta. ja skrattar alltid åt mig själv när jag krachar komiskt. det är klart man skrattar. utryck känslor så blir det bättre stämning. om någon stompar en fett clean sw 10 eller om någon sätter en 3a som man har försökt med länge så skrick WOOOAW! YEAHHH!!! DUDE CLEAN! ja hatar om man åker i en park å har fet kul å bara flummar runt, å så kommer massa pros å då så slutar man genast å flumma, å kör nästan inte alls för att man inte vill visa hur dålig man är, och om man kör något kör man sitt bästa trick. alla släng attityden, skit i va prosen tycker och aceptera att du är så bra som du är. å alla pros dra ner bandanan visa tänderna, och klappa ofta händer/stavarna när dom mindre bra åkarna kör. å glöm inte å kramas.
Du borde fan få en kram för det där inlägget.
han borde få många kramar :)

rasms

Ny medlem
Men nån måste lära nybörjarna hur man beter sig, på ett eller annat sätt

När ja menar nybörjare menar jag inte åkskills utan hur man beter sig och är i communityn som råder i parken

typ du kan inte sätta dig vid landiningen av flat downn railet eller tex bara hoppa utan att se om någon har ramlat. eller säga vad som helst föratt försöka få cred och vara cool. Överallt måste man bli accepterad, även här på freeride om man vill ha uppmärksamhet av andra.

men va fan

Front5

Ny medlem
Jag tycker att Eric har haft det bästa argumentet hitills. Eric har helt rätt. JAg tycker att stämningen alltid är på topp i bräcke, i vind och vatten. Rätt attityd ger respekt och det är det alla ungdommar vill ha i dag. Och det är inget fel med det. Jag Tex: Jag är inge vidare bra på bräda. Men kommer jag i bräcke och bailar på en rak air och blir utskrattad så tar jag det som possitiv kritik genom att omvandla det till adrenalin och ta mod till mig att dra på något stort. Det handlar hela tiden om att pusha sig själv till gränsen.

Go with the flow and you'll fell the difrence.

Peace!

Front5

Ny medlem
H-T sa:
aa jag håller verkligen verkligen med! blev knivhotad när jag var där bara för att jag inte gjorde back-to-back sw 10 ! killarna sa att jag skulle få smaka på jörgen om jag inte började stompa 3 varv runt min egen axel.

nu vågar jag inte åka skidor så jag hoppar studsmatta hos kompisar istället
Vrf? Hör det ens till ämnet att dra till med ngt för uppmärksamhet?

BCarlsson

Medlem
Front5 sa:
Jag tycker att Eric har haft det bästa argumentet hitills. Eric har helt rätt. JAg tycker att stämningen alltid är på topp i bräcke, i vind och vatten. Rätt attityd ger respekt och det är det alla ungdommar vill ha i dag. Och det är inget fel med det. Jag Tex: Jag är inge vidare bra på bräda. Men kommer jag i bräcke och bailar på en rak air och blir utskrattad så tar jag det som possitiv kritik genom att omvandla det till adrenalin och ta mod till mig att dra på något stort. Det handlar hela tiden om att pusha sig själv till gränsen.

Go with the flow and you'll fell the difrence
Men va fan vilket ger mest mod/självförtroende/lust eller kalla det vad du vill. Att bli utskrattad av de som är bättre eller en high five och "next time dude"? Det är väl alltid roligare om folk peppar varann än att trycka ner dem som är sämre.. Handlar inte hela brädkulturen om att man åker för att ha kul och för att det inte är en tävling?

Hmps

Aktiv medlem
sjukt dålig mstämning bland olika jibbare överlag tycker jag.. katastrof, jag har börjat tappa suget för jibbing i parker o tycker mer o mer om att köra i BC hopp... ..och offpisten i allmänhet..

Hmps

Aktiv medlem
Front5 sa:

Go with the flow and you'll fell the difrence.

Peace!
du kanske inte borde testa på att dra nåt stort om du krashar på den raka airen, men va vet jag..

JockeSki

Medlem
boonca sa:
Men va fan vilket ger mest mod/självförtroende/lust eller kalla det vad du vill. Att bli utskrattad av de som är bättre eller en high five och "next time dude"? Det är väl alltid roligare om folk peppar varann än att trycka ner dem som är sämre.. Handlar inte hela brädkulturen om att man åker för att ha kul och för att det inte är en tävling?
Instämmer till 100%. Förstår inte det roliga i att skratta åt nån som är sämre än sig själv. Alla försöker väl sitt bästa och alla har vi varit nybörjare.

Tror knappast att Jon, Simon, Tanner och vad nu alla heter skulle stå och skratta åt varandra när dom crashar.

Tror det är nån dryg svensk mentalitet för i t.ex. staterna har jag aldrig sett denna dryga mentalitet. Där är alla glada och hejar på varandra och craschar nån så hör man "nice try" eller "next time dude". Dom som är bättre än mig visar respekt och tar med mig och stöttar mig till 100% och då har man mycket roligare ihop. Så när jag åker med nån sämre så hjälper jag den personen så att vi kan ha kul tillsammans.

Att spela cool och vara dryg kommer aldrig trigga nån lika mycket som att åka med ett gäng bra kompisar där alla har kul och alla respekterar att man åker på sin egen nivå, inte andras.

Nä väx upp och dela glädjen av att åka skidor med alla från nybörjare till pros.

Jull3J

Ny medlem
Man kan inte rå för vad man tycker är roligt men man kan försöka hejda sig!!
Sedan opm man skrattar lite lagon och inte skriker ut jävlar sopa...

ekdahl

Ny medlem
klart man kan skratta åt folk som ramlar, om det nu ser dumt så ser jag inget fel i det.
men orka jagärbästmentilateten för det är bara g*y

skadeglädje är den enda sanna glädjen, har inte era föräldrar lärt er det?!

F

freppen

Guest
stmningen är bra, men han har rätt i att vara trevlig mot folk istället fr att dissa och håna alla som kommer å tlx fråga vart de och de är lr vem man är.. och om man ramlar behöver man inte direkt visa att man tkr det är kul, då är man ju bara en skit i backen. om det är nån som vill prova nått nytt å frågar hur mkt man ska ta i ungefär för att inte verrotera å dö lr ta i för lite å dö så kan man ju svara typ " du kanske borde prova det i röda hoppen först å känn efter själv" eller nått. ist för " men fuck off ta i allt du kan så lär du dej" de funkar inte så

StraightAir

Ny medlem
stoffe_H sa:
Stepup sa:
MORFARF sa:
men va fan börja kramas bara vilken park det än gäller, om du stompar ett nytt trick vill du inte ha en kram då? om du pajjar ditt knä förrestan av livet vill du inte ha en kram då? kramar löser allt! plus att det är fett mysigt när man har så stora kläder och så, hehe. men bara för man kramas behöver man inte låta bli att skratta. ja skrattar alltid åt mig själv när jag krachar komiskt. det är klart man skrattar. utryck känslor så blir det bättre stämning. om någon stompar en fett clean sw 10 eller om någon sätter en 3a som man har försökt med länge så skrick WOOOAW! YEAHHH!!! DUDE CLEAN! ja hatar om man åker i en park å har fet kul å bara flummar runt, å så kommer massa pros å då så slutar man genast å flumma, å kör nästan inte alls för att man inte vill visa hur dålig man är, och om man kör något kör man sitt bästa trick. alla släng attityden, skit i va prosen tycker och aceptera att du är så bra som du är. å alla pros dra ner bandanan visa tänderna, och klappa ofta händer/stavarna när dom mindre bra åkarna kör. å glöm inte å kramas.
Du borde fan få en kram för det där inlägget.
han borde få många kramar :)
exakt ! kramar till folket =)

PlunTzkY

Medlem
Man får nog ha i bakhuvudet att kidsen med dålig attityd förmodligen har dålig självkänsla och försöker hävda sig inför sitt kompis-gäng, det är viktigare o vara tuff i den åldern än att ha roligt tillsammans. Vi som är lite äldre får ta lite ansvar och föregå med gott exempel.

Dupa

Ny medlem
Ingen av er som konfronterat en störande individ i backen?
Jag gjorde det förra året. Jag var på allmänt mysigt humör och lyssnade på flummusik och gled mest runt och lekte lite på rails och så. Så var det en kille på bräda som flög bakåt under en board och slog ryggen i railen. Då kan man tycka ett "OOOOOH/aaaj" är den reaktion som eventuella åskådare skulle uttrycka. Det var väl generellt vad som hände förutom en liten jävla nolla på en 13-14 år. Där lät det istället " HÖHÖHÖ SOPA sätter inte ens det där".
Då snetände det fan hos mig. Åkte bort och frågade först om han kände personen i fråga, vilket han inte gjorde. Då frågade jag varför han skrattar och skriker sånna där saker och vad fan som kommer bli bättre av det. Då mumlade han nånting om att sopor inte ska vara i parken och flackade med blicken mellan sina kompisar för stöd. Hans kompisar var helt tysta och såg ut att skämmas. När han såg att han inte fick nå stöd blev han genast tre storlekar mindre och jag frågade om han kommer göra sådär igen och svaret blev då, Nae kanske inte det då. Då sa jag att det är nog fan bäst så och åkte därifrån. Såg killen i parken en del gånger efteråt men han var tyst som en mus oavsett vad som hände.
Normalt sätt är det inte skratt som e reaktionen på en vurpa om den inte är särskilt komisk (typ bailar i inrunnet och dyl, men det får man som bjuda på), i stora hopp är det oftast OH FUCK eftersom det ser fan livsfarligt ut, men det finns alltid nån liten jävel som ska hävda sig inför sina kompisar. Tror att ingen egentligen vill göra så men ibland är det bra om man påminner dem om vad de egentligen vill.
Jag säger inte att det är fel att fnissa lite när svenne banan flaxar som en tok i luften, men börjar du skrika saker efter personen är du fan fel ute och ska bort från backen direkt.

Senast ändrad:

MaxHemmingsson

Ny medlem
Dupa sa:
Jag gjorde det förra året. Jag var på allmänt mysigt humör och lyssnade på flummusik och gled mest runt och lekte lite på rails och så. Så var det en kille på bräda som flög bakåt under en board och slog ryggen i railen. Då kan man tycka ett "OOOOOH/aaaj" är den reaktion som eventuella åskådare skulle uttrycka. Det var väl generellt vad som hände förutom en liten jävla nolla på en 13-14 år. Där lät det istället " HÖHÖHÖ SOPA sätter inte ens det där".
Då snetände det fan hos mig. Åkte bort och frågade först om han kände personen i fråga, vilket han inte gjorde. Då frågade jag varför han skrattar och skriker sånna där saker och vad fan som kommer bli bättre av det. Då mumlade han nånting om att sopor inte ska vara i parken och flackade med blicken mellan sina kompisar för stöd. Hans kompisar var helt tysta och såg ut att skämmas. När han såg att han inte fick nå stöd blev han genast tre storlekar mindre och jag frågade om han kommer göra sådär igen och svaret blev då, Nae kanske inte det då. Då sa jag att det är nog fan bäst så och åkte därifrån. Såg killen i parken en del gånger efteråt men han var tyst som en mus oavsett vad som hände.
Normalt sätt är det inte skratt som e reaktionen på en vurpa om den inte är särskilt komisk (typ bailar i inrunnet och dyl, men det får man som bjuda på), i stora hopp är det oftast OH FUCK eftersom det ser fan livsfarligt ut, men det finns alltid nån liten jävel som ska hävda sig inför sina kompisar. Tror att ingen egentligen vill göra så men ibland är det bra om man påminner dem om vad de egentligen vill.
Jag säger inte att det är fel att fnissa lite när svenne banan flaxar som en tok i luften, men börjar du skrika saker efter personen är du fan fel ute och ska bort från backen direkt.
bra jobbat:D

santso

Ny medlem
alla kan inte vara pros första gången man åker och alla åker ju för att vi tkr det är kul, eller? :)

kemi

Ny medlem
kom hem från åre idag o märkte inte av nån som dissade andra i bräcke. inte i röda där jag kör mina straight airs iallafall :P
inte heller i gröna linjen i rödkullen där jag drog på tre feta krascher under veckan p.g.a för mycket fart. o trots att jag ser för jäklig ut i luften när jag hoppar:D

va glada, schyssta o ha skojj!

AAndre

Ny medlem
Bäst att ta med sig rambo kniven och ak47:an, när man kommer över.
So dont mess with the finnish guys.=)

makondelen

Ny medlem
Eeee va faaaan, alla e så sjukt egoistiska i bräcke, ja hatar de. Som till exempel när min kompis ramlade i railen, då började hela parken skratta och skrika typ " öö fan va dålig du e", eller " du e ju faan sämst". Väx up era jättebäbisar

Senast ändrad:

thorsen

Ny medlem
Tipsson sa:
Jag hatar folk som bara sitter och tittar, Alla har ju varit nybörjare, Det är ju inget man kommer ifrån, jag menar, Ingen kan ju gör 9a så fort dom ställer sig på ett par skidor. och sen finns det ju folk som i "våran" backe, Som sitter och skrattar om man rammlar på en backflip eller en 5a, men dom kan inte åka själv, Bara dom hoppar så ramlar dom, Jag menar, det är sånna man ska "hånskratta" åt, Ingen ska behöva känna sig utanför i backen, Alla har vi ju samma interesse, och det ska man ta vara på, man ska lära sig av varran.
Det är då min åsikt!
du har så rätt !

patriknorling

Ny medlem
ofta det ens finns folk som bara sitter och skrattar? jag tycker bara att dom som e super bra som drar 900 och sånt inte ska stå och skratta åt dom som försöker sig på en 360. hellre att man ger applåder när nån försöker sig på en 360 eller nåt som dom aldrig gjort för det e stark att man vågar försöka :D

thorsen

Ny medlem
patriknorling sa:
ofta det ens finns folk som bara sitter och skrattar? jag tycker bara att dom som e super bra som drar 900 och sånt inte ska stå och skratta åt dom som försöker sig på en 360. hellre att man ger applåder när nån försöker sig på en 360 eller nåt som dom aldrig gjort för det e stark att man vågar försöka :D
de va de ja mena

Mxrider6

Ny medlem
Allting var nog helt bra i bräcke :P Hade dock förväntat mig mer utav Röda linjen! Hoppen var aningen för snälla, det var liksom för stor skillnad på Svarta och Röda linjen! Röda kunde ha nåt större...

Förutom jibberkidsen som gick en till midjan och trängde sig före i liftkön HELA TIDEN! Har ni ingen skam i kroppen? Smyg er om svensson, men lite respekt för andra jibbers borde ni väl ha. Klart de e en kamp och man får hålla sig framme, men att börja klampa över brädan... "ojdå!"

Ni svenskar och vi finnar beter oss olika i liftkön :P

Robintrolin

Ny medlem
Dupa sa:
Starkt gjort! Jag tror nog han inte vågar säga sådär igen, det borde finnas fler som du!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp