Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det finns en del recensioner under Skidorter är på FR.
Jag har aldrig varit i Auron/Isola men Limone känns mer lockande.
Både skidmässigt och prismässigt men även att ta sig dit; tåget stannar mitt i byn vilket innebär att man enkelt tar sig till/från Nice, Turin och Milano.
Bäst av allt: Limone ingår i samma multi-skipass som Riksgränsen, Borgafjäll och 10 andra anläggningar i Sverige/Norge
Jag har varit i båda ställena, tror det var 2019. 3-4 dagar i Auron och 1 dag i Isola 2000. Jag gillar området skarpt och åker förhoppningsvis tillbaka i vinter. Vi var där i mars, sjukt bra väder, lite folk och bra priser så mitt minne är väl påverkat av det...Mycket bra åkning, lagom stort. Jag åker iofs hellre till lite mindre ställen än stora drakar som tex Val Thorens. Smidigt med transfer från Nice. Vi hyrde bil och det tog längre tid än att åka buss...
Aha. Super tack. Har en lägenhet i Nice så planerade att utgå där ifrån. Varför snabbare med buss än bil? Har barn som är lite mer nybörjare. Vilken rekommenderar du. Kul att du gillar stället jag har åkt mycket och detta blev en extra treat för mig till lägenheten i Nice🤘
Det var kortare väg att gå till busshållplatsen än till biluthyrningen, dvs på flygplatsen. Om man dessutom räknar in tiden för att hämta ut och lämna in hyrbil tror jag definitivt bussen är smidigare och betydligt billigare! Ni som har lägenhet kanske har ett annat upplägg.
Angående barnvänlighet så var Auron platt i botten av systemet med ett stort barnområde. Kan vara smidigt. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var i Isola 2000 för barn. Auron var förbluffande välplanerat för att vara en så gammal skidort.
Jag firade jul och nyår i Auron för 20 år sedan.
Trevligt litet skidberg. Tydligen är liftsystemet utbyggt sedan dess. Med lift från staden nere i dalen vilket öppnar för fler bomöjligheter.
Auron är ett helgställe för folk från Nice regionen folktomt under vardagar utanför deras sportlov
Går skolbussar från flygplatsen.
Väl värt en resa.