Bästa/billigaste sättet att skicka snowboard/skidor inom Sverige?

ErickVitella

Ny medlem
Hej, jag undrar bästa (snabbt och billigt) sätt att skicka snowboard/skidor inom Sverige.
Jag har hört om bussgods och postnord. Deras priser idag ligger runt 500kr.

Toem

Medlem
Skulle säga bussgods! Fast pris på 329kr billigare hittar du inte.

Pillard

Aktiv medlem
Herrejävlar! Ja det var ju en rejäl höjning och lär väl innebära en sänkning av antalet skidor som skickas vi dem med ca 100%

Brushanen

Ny medlem
PostNord tar visst bara skrymmande gods upp till 150cm. DB Schenker till 120cm. Så är det bara Bussgods som man kan vända sig till för att frakta snowboards och skidor? Jag har kollat runt lite, fick inte fram något vettigare. Någon som har koll?

JaPe611

Medlem
PostNord tar visst bara skrymmande gods upp till 150cm. DB Schenker till 120cm. Så är det bara Bussgods som man kan vända sig till för att frakta snowboards och skidor? Jag har kollat runt lite, fick inte fram något vettigare. Någon som har koll?
Är bara bussgods som funkar privat tyvärr. Skickar man företagspaket dörr till dörr så funkar nog de flesta bolag.

Brushanen

Ny medlem
Är bara bussgods som funkar privat tyvärr. Skickar man företagspaket dörr till dörr så funkar nog de flesta bolag.
Fick just reda på att skicka ett paket på under 4kg med en snowboard kostar under 100kr, inkl upphämtning (på vischan utanför Götet). Paketet ska till Täby. Galet, med företagsfrakt är det en fjärdedel av priset jämfört med frakt via Bussgods, och då måste man ta sig an omaket att åka till Bussgods terminal, både säljare och köpare.
Kan inte "någon" ta upp affärsidén med att skicka skidor och snowboards för privatpersoner?

JaPe611

Medlem
Fick just reda på att skicka ett paket på under 4kg med en snowboard kostar under 100kr, inkl upphämtning (på vischan utanför Götet). Paketet ska till Täby. Galet, med företagsfrakt är det en fjärdedel av priset jämfört med frakt via Bussgods, och då måste man ta sig an omaket att åka till Bussgods terminal, både säljare och köpare.
Kan inte "någon" ta upp affärsidén med att skicka skidor och snowboards för privatpersoner?
Vilket bolag var det priset med?

pete22

Ny medlem
Om skidorna kan packas i ett paket med maxlängd 180 centimeter så funkar Blocketpaketet då det är maxgränsen. Är det kanske läge att börja åka på korta skidor?😊

waxoff

Aktiv medlem
Via sajten fraktjakt.se kunde jag som privatperson för ett par år sedan skicka ett tajt paket med tre par 190+ lagg till västra USA med DHL för en mycket rimlig peng. Har ingen aning om det funkar även inrikes men kan vara idé att kolla upp nu efter Bussgods otroliga prishöjning. Jag tror det funkade så att i.o.m. att man bokade via Fraktjakt kunde man rida på deras företagskonto med olika speditörer för frakt. Ingen aning om de fortfarande är operativa.

unsuspected

Aktiv medlem
Fraktjakt finns kvar men sist jag kollade så använde de sig av Bussgods vid frakt av skidor/snowboard inrikes.

pete22

Ny medlem
Det var ju bra att det funkade. Jag fick beskedet att det var 180 centimeter max som gällde. Men man kanske kan fuska lite och låtsas som om det regnar😊

StefanAaroe

Aktiv medlem
Det var ju bra att det funkade. Jag fick beskedet att det var 180 centimeter max som gällde. Men man kanske kan fuska lite och låtsas som om det regnar😊
Jag tror att vi var lyckligt ovetande om den begränsningen eller så har de infört den nyligen? Köpte skidorna innan jul så det kan ju vara så att det är en ny regel..? :D

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp