Bästa bootfitters: alpint eller alpingaraget?

chrillelille

Aktiv medlem
Jag har köpt ett par salomon quest pro 130 som jag ska heat-moldea idag. Dock har jag lite knepiga fötter så jag kommer nog också behöva göra en sula. Jag vet inte vad som är bäst för mina fötter och pjäxorna kanske behöver tryckas någonstans sen.

Skulle ni gå till alpint eller alpingaraget för detta? Eller är båda lika grymma?

Anledningen till att jag frågar är att jag fick tveksam pjäxhjälp när jag var med tjejen på alpingaraget, dock var det riktigt fullt med kunder så det kanske var därför.

Tack på förhand!

jeppenator

Aktiv medlem
alpingaraget äger alpint, så det är i princip samma företag med samma kunskapsnivåer och priser.

Alpingaraget har dock mycket större verkstad och mera personal som jobbar med pjäxfix, så mitt tips är att gå dit direkt för tidseffektivitetens skull.

Gå dock inte på en helg eller eftermiddag då är det som du upplevt fullsmockat av kunder.
Ta ledigt en vardagsförmiddag för att fixa allt i lugn och ro!

robRhino

Aktiv medlem
Ring och prata med dom och framförallt boka en tid. Framförallt om du har "krångliga fötter", dom flesta behöver inte göra så mycket mer än värma innerskon och fixa en sula. Men de saker du nämner är ju standard åtgärder så det ska ju varje seriös butik kunna fixa. Självklart ska du göra sulor!.... Lycka till.

chrillelille

Aktiv medlem
jeppenator sa:
alpingaraget äger alpint, så det är i princip samma företag med samma kunskapsnivåer och priser.

Alpingaraget har dock mycket större verkstad och mera personal som jobbar med pjäxfix, så mitt tips är att gå dit direkt för tidseffektivitetens skull.

Gå dock inte på en helg eller eftermiddag då är det som du upplevt fullsmockat av kunder.
Ta ledigt en vardagsförmiddag för att fixa allt i lugn och ro!
Ah, där ser man. Det är därför jag tänkte att jag går dit redan i oktober, för att slippa så mycket folk.

Bor precis bredvid alpint så kollar om de har tid först. Tack för hjälpen!

chrillelille

Aktiv medlem
robRhino sa:
Ring och prata med dom och framförallt boka en tid. Framförallt om du har "krångliga fötter", dom flesta behöver inte göra så mycket mer än värma innerskon och fixa en sula. Men de saker du nämner är ju standard åtgärder så det ska ju varje seriös butik kunna fixa. Självklart ska du göra sulor!.... Lycka till.
Tack!

chrillelille

Aktiv medlem
Carled sa:
chrillelille sa:
Fick jättebra hjälp på Alpint på torsgatan!
Behövde du göra mycket mer än att värma skalet?
Värma skalet och innerskon samt göra en sula. Vi identifierade också var skorna trycker lite extra vid lilltån och jag ska återkomma efter premiärturen för att se om vi ska göra nåt åt det, kändes inte så farligt idag så vi gjorde inte det nu.

Detta är kanske standard, det var mer att ingen tidigare tittat ordentligt på uppbyggnaden av min fot, hur vristen flexar, hur jag pronerar, hur knäna böjer sig etc. Det gjordes t.ex. inte av AG när jag var där.

la_grave

Aktiv medlem
chrillelille sa:
Jag har köpt ett par salomon quest pro 130 som jag ska heat-moldea idag. Dock har jag lite knepiga fötter så jag kommer nog också behöva göra en sula. Jag vet inte vad som är bäst för mina fötter och pjäxorna kanske behöver tryckas någonstans sen.

Skulle ni gå till alpint eller alpingaraget för detta? Eller är båda lika grymma?

Anledningen till att jag frågar är att jag fick tveksam pjäxhjälp när jag var med tjejen på alpingaraget, dock var det riktigt fullt med kunder så det kanske var därför.

Tack på förhand!
Snarare är båda lika dåliga på att göra pjäxor. Däremot är de, precis som alla andra i branschen, bra på att snacka. Det finns inga bra pjäxmakare, om man med bra menar att resultatet ska vara förutsägbart och detsamma om man utgår från samma fot/åkare.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp