Bästa Film Klippet ?

JoakimKiviniemi

Ny medlem
Vilket är det bästa filmklippet i en skidfilm ?
själv tycker jag antingen Pep Fujas del i Session 1242 eller Peter Olenicks i X-Ten..

Shine

Ny medlem
Peps del i 1242 e den absolut bästa jag har sett. När han kör sina stora 5or i offpisten är det nästan så att det blir kladdigt...

Jag diggar Peter Oleniks/Mike Wilsons del i Ready Fire Aim, Simon Dumonts del i X och sen älskar jag Jon Olssons del i happy Dayz

WITMatrix

Ny medlem
Hmm...en liten luddig förklaring...
I Yearbook, precis i början nästan, om det är Mark Abma(?) som gör ett hopp som filmas från sidan av helikopter(?) så man bara ser andra bergstoppar i bakgrunden och i låten sjunger dom "I delcare war...
Lätt bästa klippet...

Spexxan

Ny medlem
Dave Crichtons (tror jag han stavar) del i Ready Fire Aim är fin...grym film rakt igenom för övrigt

Wippeh

Ny medlem
Är förtjust i ready fire aim. kommer inte ihåg vem de är. men de är under nåt puderhopp ute i skogen =)

Shine

Ny medlem
Kristi Leskinens del när hon bailar på railen, den gillar jag (skadeglädje e den enda sanna glädjen)

nomme

Ny medlem
Tycker alla har en väldigt konstig uppfattning om vad ett klipp är?.. elle är de jag som är konstig..?

Håller med WITMatrix.. gryyyyymt klipp...

snom

Ny medlem
Mike wilson i ready fire aim, när han kör dom där tre hoppen på rad. så jäkla cleant.

Carled

Ny medlem
Jag har ingen aning filken film det är kan eventuellt vara Yearbook... Börjar ju bli ett antal som man har sett nu, så minnet börjar svikta. men det är ett klipp med ngn puderåkare, ev. McConkey eller H. Harrison. Personen ifråga droppar ned ev. gör en 360 lr liknande i en ofantligt stor snökulle i ngn skogig och brant terräng. Sekunden senare när man tror att han skall fara ut ur snökullen eller resa sig upp har dom klippt lite, och hoppat över kanske 3 sekunder av hans åkning, istället kommer han ut 5-10 meter längre ner, över en annan snökulle. Hoppas ngn vet vad jag snackar om, för ajg tycker det är lika häftigt varje jäkla gång!

Tom

Ny medlem
lite olika beroende på hur man ser det...

jon olsson i propaganda om man ser till åkningen...
sarah burke i proaganda om man ser till musiken...
tävlingsdelen i nasm om man ser till klippningen...
mm. tänk om man kunde kombinera det.

Nenne

Ny medlem
I Focused när han (Shane McConkey?) monterar skidbindningar på ett par vattenskidor! =)

perbac

Ny medlem
Seth Morrisons del i Focused, när han lägger upp en backflip utförklippan och hans medåkare bara står och gapar och undrar vad f-n han gör....

Jäkligt grymmt klipp, både sett till musik och åkning.

Johan_Ax

Ny medlem
Perbac har rätt. Seths dopp i focused går ju faan in i historieböckerna.

Klippan höjden längden volten och framförallt den felfria landningen.

OlofM

Ny medlem
Jag håller med det där om Mark Abmas sw 7 i Yearbook, så jäkla snyggt gjort med filmningen, musiken och alltså, sen tanner rainvilles true tails i Yearbook är också feta, Simon dumont i X, Alla steele spence delar förutom i The Scanners..Tanner halls del i Session 1242. sen kommer jag inte på några mera förtillfället..

cederholm

Ny medlem
phil belanger / happy days. grym som tusan. förutom att han hoppar runt med sin filmkamera i vissa delar och ser allmänt mupp ut är det en sjukt bra del...

Muppas

Ny medlem
Det bästaa någonsin är helst klart CR´s del i happy dayz..sköna hopp, musiken är grym, och snyggt klippt..och att CR är så jävla skön åkare!

PNyberg

Ny medlem
"SV: Bästa Film Klippet ?
Av: WITMatrix Datum: 2005-09-22 18:00:17

Hmm...en liten luddig förklaring...
I Yearbook, precis i början nästan, om det är Mark Abma(?) som gör ett hopp som filmas från sidan av helikopter(?) så man bara ser andra bergstoppar i bakgrunden och i låten sjunger dom "I delcare war...
Lätt bästa klippet "

Håller med fruktansvärt mkt!

aendrew

Ny medlem
pep fujas - session 1242
tanner hall - yearbook
hugo harrison - focused
tanner rainville - yearbook
andreas nyberg - stuvsta digcrew

still

Ny medlem
annars är ju klippet i mind the addiction från typ chads gap(?) när candide brallar på rätt fett

hyllengren

Ny medlem
det finns ju ett antal bra, men här är ett litet urplock
Tanner Rainville-yearbook
Rory Bushfield-yearbook
Simon dumont-nasm
Lars veen-nasm
JP Auclair-propaganda

andoball

Ny medlem
1. cr johnson: ski movie 3 the front line.
2. candide thovex. the front line.
3. tanner hall. yearbook1242
4. jon ollson. happy dayz.
5. eric pollard. focused.
6. seth morrison. focused/the front line.
7. jf. cusson. propaganda/the game

NJohansson

Ny medlem
"Film klipp"... Filmklipp kanske... Vill inte vara språkpolis men tjena, ibland behövs ett ingripande ;) I övrigt så är jag tveksam på om du menar klipp? Klipp är väl ändå från det att inspelning påbörjas till dess att inspelningen upphör... WITMatrix verkar dock ha fattat galoppen. Eller så är det jag som är ute och cyklar denna gång. Eller åker skidor kanske? Ja, hellre det! Fred och kärlek glada vänner!

W_Anton

Ny medlem
Jag har inte sett en enda scen i en skidfilm som slår seth mrorisons backflip från en 35 meters klippa i Focused, det absolut bästa/grymmaste/coolaste/snyggast jag sett..

Sen håller jag med "Carled" när shane McConkey droppar en klippa sen lkipper dom så att han kommer ut från ladnningen längre ner, det är grymt snyggt gjort, men inget slår seth morrisons backflip, INGET!

MartinT

Ny medlem
dallle: Men då är det väl ingen pungkross? :p

Men Peter Olenicks del i X-ten när han drar på den där specialarrailen..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp