Bästa internet skidaffären?

• Trådstartare sylvester_Tha_man
  • Start datum

Lok

Ny medlem
USA:
www.skiershop.com
www.backcountry.com
www.proctorjones.com

(www.magnum.no fikser frakten over dammen)

Tyskland:
www.sport65.de
www.freeskishop.net
www.sport-conrad.de

Frankrike:
www.telemark-pyrenees.com
www.cham3s.com

KungBulgur

Ny medlem
håller med om sportconrad, köpte därifrån i vintras, 2500kr billigare även med frakten inräknad och 5 dagars leveranstid, grymt!!

Chilla

Aktiv medlem
shiiit är ni säkra på att cornrad funkar?`.. .fan va nice.. men har dom inge head eller ross?

SportConrad är hur bra som helst! I slutet av förra året ville jag ha ett par Big Daddy 04/05, men dom var slutsålda då. Trist tycke jag. Två veckor senare fick jag ett mail från tyskarna där dom sa att 2006 års modell hade kommit in. Laggen kom samma vecka och kostade 3.300:- inkl. frakt. Kalas!

P

PAWAMASTEH

Guest
vad blir frakten från conrad och hur lång är leverandstiden?

Chilla

Aktiv medlem
Men asså te.x public enermy får man med bindning och allting så dom är åkklara när dom kommer?.. och vart i sverige kommer dom?.. SVARA

Lima-ko

Ny medlem
chilla: Det går att beställa både med och utan bindning. Går även att välja engelska istället för tyska, längst uppe i högra hörnet.
Alla som beställer skidor fran Sportconrad skickas till mig, så vill du ha dom får du betala mig 1000 Frassar också. Var bara tvungen, ursäkta, självklart kommer de hem till dig, eller åtminstone närmsta postserviceställe.

Senast ändrad:
P

PAWAMASTEH

Guest
Jag har beställt därifrån och man fick bestämma hur bindningen skulle vara inställd och var den skulle sitta. leveranstiden är 5 dagar. fick dem på närmsta postserviceställe men man kan säkert få dem hemlevererade.

P

PAWAMASTEH

Guest
jag passar på att dråga om det finns någon nätaffär i europa som säljer hjälmar?

Jins

Ny medlem
" Jag har beställt därifrån och man fick bestämma hur bindningen skulle vara inställd och var den skulle sitta", jag tänkte beställa därifrån, men hur beställer man var bindningen ska sitta? en jag lyckades få ut var skostorlek, sulanslängd och skidanslängd, eller översatte jag fel?

Robbott

Ny medlem
Conrad verkar vara lätt bäst. Synd bara att dom inte har så stort utbud. Kanske inte har fått in alla modeller än. Någon som vet om dom får in mer modeller? Skriv gärna i så fall så blir jag jätte glad.

Jins

Ny medlem
chilla, du ska skriva det under besonders anmerknungen, eller vad där står. Jag skrev: "I would like the bindnings to be mounted on corecenter". Hoppas det blir rätt! =)

Carled

Aktiv medlem
Robott? Vilka modeller vill du ha? Jag tycker de har precis de modeller som är värda att lägga ned pengar på... De skulle vara Salomon isånnafall, men de märken som dom har är bättre... Sen så har dom kanske inte de mindre märkena som tex. Line eller Armada... Men de har ju Dynastar, Völkl, Rossignol och K2. Om man vill ha bra puderskidor så behöver man inte leta längre!

linder

Aktiv medlem
Oops: Har du beställt från Tramdock.com?
tänkte eftersom det är ett företag i USA

Tänkte dra ett (teoretiskt) exempel...

Armada T-Hall Alpine Ski $402.47
Rossignol FKS 185 Alpine Binding $201.47
(vet inte om bindningen är bra men detta är ju bara ett exempel)

"Free shipping!" - inom usa...

Efter man har skrivit in sitt namn osv så kommer detta upp

"Shipping Method:

UPS Worldwide Expedited $85.05
UPS Worldwide Express $90.12

Gift Note:
Special Instructions:"

Gift Note låter ju lockande är det så man kanske kan bli av med extra avgifterna?

annars blir det 10% i tull och 25% i moms...

$694,06 med UPS Worldwide Express

om man blir stoppad i tull och får tulla och skatta blir det $954,3325
alltså blir slutpriset ~5500kr eller ~7500kr om man kommer till tullen
http://www.google.se/search?hl=sv&q=694,06+USD+in+SEK&btnG=Google-sökning&meta= <-- Utan tull och skatt
http://www.google.se/search?hl=sv&q=954,3325+USD+in+SEK&btnG=Google-sökning&meta= <-- Med tull och skatt

Tänkte om någon hade beställt därifrån så man vet säkert då det skiljer drygt 2000kr...
För isf är ju inte det priset så farligt för ett par Armada skidor!

HaannesH

Ny medlem
sportconrad-> BILLIGT! men finns inte rossignol scratch FS 06/07 i en längre modell än 174 skidan där, 180 cm typ?=( (det står på sidan att det bara finns 167 å 174 cm, men är det någon som har köpt en större modell där som vet mer?)

Oskar_Nft

Ny medlem
Linder; Du måste nog betala skatt och tull tyvvär, Har beställt från www.Backcountry.com(moder-siten.) 2ggr och jag har fått betala tull och skatt båda gångerna. Beställer du med express så har jag för mig att ups sköter det mesta år tullen för att allt ska gå så smidigt som möjligt. Vet ej hur det funkar i praktiken men fort gick det iaf. Har även beställt med Expedited, tog lite längre tid fick betala tull och skatt även denna gång. Vet dock inte riktigt hur det blir ifall du beställer som gift dock är det liite dumt att chansa då du förmodligen måste betala. Läste någonstans att dom inte vill skriva ner värdet så jag orkade inte dissuktera det med dom, det kan ju annars vara ett alterativ.

Hittade en till online-butik, dock mest inriktiad på snowboard men men,
http://www.powderforce.com/ ligger i tyskland, hittar man någon bra butik så kan man ju posta i den här tråden så får vi en liten länksamling - skulle vara najs

Senast ändrad:

Nhi

Medlem
Tycker Sportconrad är jobbig att navigera på... Förstår den inte... :P Men det är kanske bara jag. Hehe.

linder

Aktiv medlem
Drakbabis sa:
Tycker Sportconrad är jobbig att navigera på... Förstår den inte... :P Men det är kanske bara jag. Hehe.
Funderat på att trycka på den Engelska flaggan uppe i högra hörnet? eller va du inte med på engelska lektionerna? =/

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp