Bästa jibskidorna?

Bo87

Medlem
Bästa jibskidorna?
Vilken enligt DIG är de bästa/snyggaste/skönaste jibskidor skidor som finns? varför? ange gärna längd också tack

personligen så älskar jag mina Fischer Airstyle mosdell 2001-2002. längd: 163 cm

S

s_ander

Guest
Bästa jibskidorna?
Dynastar Concept för de är grymma på alla underlag. dessutom är de ruggigt lätta och stabila vilket jag gillar. finns i längderna 153, 165 och 178. grymmt snygga också!! KÖP KÖP KÖP

andreas_norberg

Ny medlem
Bästa jibskidorna?
K2 enemy är ju lätt snyggast..
mad_trixen grymmast
1080 plastigast tycker jag. men annars så e dom helt okey =)
armada verkar ju va nice oxå.. undrar när man kan köpa dom i sverige? nån som vet?

Alvis

Ny medlem
Bästa jibskidorna?
Airstyle 163 rockar, så sant. Hade varit den perfekta drömskidan om den var 5-10 mm bredare och 7-8 cm längre. Men, som sagt, jag är kär i dessa mina lagg ändå...

Lima-ko

Ny medlem
Bästa jibskidorna?
Jag kör på Dynastar Concept 178 02/03 och jag gillar dem starkt! De är lätta, går kanonbra att åka/hoppa/landa baklänges med, funkar även hyfsat bra för "vanlig" åkning i pisten, stabila i högre farter och i luften och så är de snygga som stryk!

Armada tas endast in i ett fåtal exemplar till Sverige i år, och de är om jag får gissa redan sålda.

Dave_Spruce

Medlem
Bästa jibskidorna?
Armada har ju forst slappts i ar och kommer endast saljas i USA, vad jag vet iaf.

Personligen gillar jag mina 1080, 181 cm. De ar valdigt mjuka, vilket jag gillar, de ar snygga och bra i puder ocksa. Gar att aka fort med i pisten, det blir lite jobbigare an med ett par harda, men kommer nan och sager att man inte kan aka snabb pist eller puder med de sa borde ni lara er aka istallet, for da suger ni.

Volkl V-SKi Pro ar ocksa snygg, och Legend.

Lima-ko

Ny medlem
Bästa jibskidorna?
Ett fåtal exemplar av Armada har tagits in till Sverige i år, men de är både väldigt dyra å redan sålda!

Rockard

Ny medlem
Bästa jibskidorna?
De är salomon 1080 171cm långa för dom e så sköna men andra coola skidor e ju armada verkar dögrymma och så rossignol scratch

Bo87

Medlem
Bästa jibskidorna?
a tack tack gör det :DD jag gillar dock inte 1080, den är så satans mjuk att man måste ha ballerinabalans i fakielandningar.

Skulle det inte vara coolt om nån tog fram den exakta vikten på de populäraste jibskidorna samt vikt med originalbindning? då skulle man ju kunna jämnföra mer exakt ^^

Jag håller mig till mina Airstyle sålänge, det är rätt att de borde vara bredare och lite längre men ofta man bryr sig! lätta som stryk och carvar som fan :DDD

Jag funderar på ett par Scott P2 nästa år, dom verkar lätta som bara den. har iof hört att åka fakie ska vara störigt pga av en låg tail...

Scratch är snygg, men den är tung som ett tåg. å andra sidan är det den och mad_trix som regerar fakie :)))

hamax

Ny medlem
Bästa jibskidorna?
Det är ju inte så konstigt att man tycker bäst om sina egna skidor.
För hur många andra sorter har man egentligen testat, det är ju inte direkt alla butiker som har utlåning och polarnas skidor har oftast större/mindre fötter? Näh, snart tröttnar jag på frågor om favvoskidor, alla har olika tankar och så må det förbli....

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp