Bästa pjäxperson / ställe i Åre just nu?

Inser att min pjäxor gjort sitt.
Har märkliga mått på fötterna och brukar få jobba rätt mycket innan pjäxan sitter som jag vill.

Är just nu i Åre tänkte passa på då jag är här några dagar och kan prova, anpassa,prova, köra, anpassa, köra, anpassa osv.

Någon som har tips på bra ställe som har juste utbud för breda, höga fötter och är duktiga att pressa?

zerode

Medlem
Det finns två bra ställen, båda ligger precis vid torget. Antigen Hanson bredvid Max eller Skidsport som ligger ovanför torget.
Ingen är bättre eller sämre, utan det handlar om vilken kontakt/kemi du får med dem, de har båda grymma hantverkare där...

Lycka till

Pillard

Aktiv medlem
Vill du ha mer åt race-hållet är väl Verkstan bra också? Den var det förr iaf...

pd

Aktiv medlem
zerode sa:
Ingen är bättre eller sämre, utan det handlar om vilken kontakt/kemi du får med dem, de har båda grymma hantverkare där...
Samt vad de har kvar så här mot slutet av säsongen. Så kan vara värt att gå till båda. Allt annat lika så säger jag stöd det lokal näringslivet (Skidsport) istället för det stora röda bolaget som väl numera äger Hanson men har valt att behålla det under sitt inarbetade namn.

Och just det. Lycka till!

Senast ändrad:
Tack för svaren.

Hanson har jag personligen inga bra erfarenheter av. Å andra sidan är det 3 år sedan jag hade med dem att göra eftersom de inte gick att lita på. De kan ju ha skärpt sig.

Skidsport har jag nästan bara goda erfarenhet av, men här märkt att olika har rätt olika koll. Någon speciell man ska prata med?

Hört mycket gott om Verkstan men här inte haft med dem att göra. Är numera för bekväm för race-pjäxor. Har de något annat?
Gärna hårt men race har jag blivit för bekväm för. Liiiite komfort vill jag i alla fall ha.

farsan56

Medlem
Svaret är lika kort som enkelt: Hanna på Åre Skidsport.
Duger det åt eliten inom freeride, alpint, skicross, puckel mm så.....

Dom andra två är också mycket bra men min faforit är Skidsport.

Lycka till Christer/Åre

LasseT

Ny medlem
Att de bara skulle ha racepjäxor på Verkstan är ju helt fel, de har allt för en krävande åkare. Åke Eriksson på Verkstan är nog den i särklass den bästa botfittern i Sverige. Så mitt råd är, gå dit!

LindaLidhall

Ny medlem
Hej Niklas! Verkar som att jag inte kan svara dig ang. Mina Salomon - skidor (Stella 106) (går inte att skicka PM, står att tjänsten inte är tillgänglig?) Ursäkta att jag svarar i denna tråd!

Har dessvärre inte vägarna förbi Åre och Stockholm, vet att jag kan frakta skidorna om det är intressant, tror dock att fraktkostnaden kostar närmare 400 kr.

Det är inga slitage vad gällande kanterna på skidorna, endast små små repor här och där. Dock i väldigt bra skick i och med att dem endast är ett år gamla!

Mvh Linda

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp