Bästa Skidmasken

Fredrikwestlund

Ny medlem
Hej, jag tänkte köpa mig en mask att ha i ansiktet, men vad funkar bra utan att det blir blöt vid munnen eller bildar is. Det finns ju masker med hål och några men tunare tyg vid munnen. Vad är bäst och varför?
Tacksam för svar :)

Eskas

Medlem
Antar att du inte vill köpa nya googles, men om du är intresserad av det skulle jag satsa på Anons MFI googles. MFI är Anons koncept med en skimask som fästs med magneter mot deras googles. Tror det är deras M2, M3 och M4 som har MFI. Väldigt smidigt med integrerad skimask som sitter perfekt mot googlarna och immar inte.

Fredrikwestlund

Ny medlem
Antar att du inte vill köpa nya googles, men om du är intresserad av det skulle jag satsa på Anons MFI googles. MFI är Anons koncept med en skimask som fästs med magneter mot deras googles. Tror det är deras M2, M3 och M4 som har MFI. Väldigt smidigt med integrerad skimask som sitter perfekt mot googlarna och immar inte.
Nej, köpte nya föra året

Always-Sunny

Aktiv medlem
Nu frågade du ju efter mask men rätt balaklava funkar ju också bra. Isf, köp nått som går att dra ner till hakan så att du inte måste ha den över munnen hela tiden. Liknande den nedan. Iom att den kommer bli fuktig av utandningsluften tycker jag syntet funkar bättre än ull.

GoranC

Aktiv medlem
Rejäl kapuschong, insmord i ansiktet med ”svart på en kvart” och en buff uppe över nacke och öron.
Då behövs ingen ansiktsmask även vid -20 eller halv storm, i alla fall klara jag mig fint med det. Men alla är vi olika frusna.
viktigast är att smörja in sig i ansiktet med fet salva, det skyddar väldigt bra.
F2265DB3-BDFD-4875-BF11-233569DFC758.jpeg
43C53400-4A73-485D-9E44-EBACE7B59C77.jpeg

Eddeboii

Ny medlem
Jag sitter i samma båt som TS, söker vettig skidmask somninte blir blöt. Kör just nu med beardski, men efter några varv i tvättmaskinen börjar den se lite tråkig ut. Funderar starkt på att köpa en beardski utan skägget, då jag är supernöjd med hur skidmasken funkar men vill kika på andra alternativ också.

Har tidigare provat 2 olika buffar, en utan hål och en med och båda blev fuktiga. :/

GoranC

Aktiv medlem
Jag sitter i samma båt som TS, söker vettig skidmask somninte blir blöt. Kör just nu med beardski, men efter några varv i tvättmaskinen börjar den se lite tråkig ut. Funderar starkt på att köpa en beardski utan skägget, då jag är supernöjd med hur skidmasken funkar men vill kika på andra alternativ också.

Har tidigare provat 2 olika buffar, en utan hål och en med och båda blev fuktiga. :/
CBE17B15-60CF-42F2-903C-3BA39F95B575.jpeg

Wangler

Aktiv medlem
jag köpte dessa. bra priser och jag köpte den tunna, finns i fleece också men jag ville kunna andas och jag kan dra ner den helt eller dra halva över ansiktet och upp över huvudet under hjälmen :)

betalade typ 300 kr å då fick jag 5st.

passar även bra när jag cyklar mtb eller andra sporter.
jag är inte extremt frussen så fleecen använder jag äldrig utan jag tyckte det räckte med den tunna även om det var minus 10 å blåsigt

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp