Bästa tid köpa pjäxor?

Bästa tid köpa pjäxor?
Jag är på jakt efter nya pjäxor, och har nog Stockholm som närmsta ort där det finns bra utbud. Har kikat på Alpingaraget som verkar rekommenderas mest, men mycket där verkar slutsålt i min storlek. Vill ha något bra som verkligen kan passa mina knäppa fötter bra

Så till min fråga:
När är utbudet på pjäxor bäst i butikerna?

Skatt

Medlem
Bästa tid köpa pjäxor?
Precis vid säsongstart! Ibland kan det säkert dröja något med att få in alla ordrar men om du vill ha ett maxat utbud så är nog november bästa alternativet.

Jarle

Aktiv medlem
Bästa tid köpa pjäxor?
Definitivt tidigt på säsongen. Runt november när alla pjäxor kommit in, blivit uppackade och de flesta inte hunnit börja ta tag i sin utrustning ännu så att personalen har gott om tid att hjälpa dig. Bonuspoäng om du kan komma loss en vardag innan eller efter lunch när de flesta andra är p jobbet.

MnO

Aktiv medlem
Bästa tid köpa pjäxor?
Man brukar ju få välja mellan ett bra utbud och lite sommartjock fot eller pjäxkomprimerad senvinterfot och sämre utbud. Det senare tenderar ju att resultera i att man väljer tightare pjäxor som ger bättre prestanda över tid. Särskilt om man ska spruta innerskor tycker jag det görs bäst ett par åkveckor in i vintern när foten börjar få lite pjäxkompression.

fredw

Aktiv medlem
Bästa tid köpa pjäxor?
En del butiker rensar lagret innan senhösten öppnar på riktigt (med ordinarie priser).

farsan56

Aktiv medlem
Bästa tid köpa pjäxor?
Har du knäppa fötter (vem har väl inte det) så köp där du kan få hjälp med tillpassning efter du provåkt. Hur många gånger har man inte stått hemma och torråkt, det här känns ju kanon.
Sen efter två åk i backen med den rörelsen och belastningen: Ajaj faen vad det gör ont.
Jag håller själv på just nu att försöka bli kompis med ett par Hoji Free pro som inte är byggda efter min fot i alla fall.
Men det är bara att kämpa på så blir det förhoppningsvis bra till slut.

Lycka till med ditt pjäxköp!

Topp