Bananjakten

• Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Bananspelet, spelet för dig som gillar bananer eller helt enkelt vill visa att du har störst hjärna på freeride. Enkelt och kort, du ska hitta så många bananer du kan här på sidan och försöka hålla titeln som bananmästare så mycket du kan.

[Innan du deltar eller kommenterar något ska du ha läst reglerna]
Tänk på att en banan bör vara en banan och inte bara text, gamla kaniner eller snygga killar så förvirring kan uppstå. Längst ner i detta inlägg hittar du en länk till många goda bananer du kan använda.

Regler:
*Bananer postas endast i gästböcker, länkar till gästboken bananen ligger i är där emot helt okey i forumtrådar, artikelkommentarer, andra gästböcker osv så länge det finns med en relevant text kopplad till materialet som finns där du postar.

*När du väl hittar en banan i någons gästbok skyndar du dig och skriver ditt nick direkt ovanför bananen + eventuell kommentar om hur bäst du är eller liknande. Detta för att senare kunna bevisa att du var först där och hittade bananen!

*När bananen är hittad är det din tur att gömma en. Vill du inte detta skriver du enkelt i tråden att du säger ifrån dig ansvaret att gömma banan, så får den som först vill citera ditt inlägg och säga att han/hon gärna gömmer den istället.

*Hur gömmer man då? Du kan gömma exakt hur du vill, men kom ihåg att vi kör fairgame här på freeride så att gömma bananen i "colle13´s" gästbok och sedan inte säga något alls är bara dålig attityd och oschyst.

Ett exempel, värt att läsa för er som vill vara med samt gömma:
Du börjar alltid med att skriva i denna tråd vars man ska ta sig.
Du kan t,ex skriva "mot mountaindog". Efter lite tänkande kommer säkert någon på att söka på användare under det namnet. Ingen hittas kanske, testa då kanske "berghund" som faktiskt finns. I berghund´s gästbok ligger då ytterligare en ledtråd som kunde ha varit "Jag gillar att fotografera, är 23 år gammal och bor i Åre och är gjord av stål". Något smartskaft kommer då säkert på att leta sig vidare till JohanStahlberg´s gästbok. Här hittar du ytterligare en ledtråd, där det står "Ganska officiellt, men mycket bullshit". Ja, det är klart att du ska till OT-tråden då! Och väl i OT-tråden kanske du, med lite tur hittar en länk till Berrabus användare där den gyllene bananen gömmer sig! –Skynda dig att skriva ovanför så vi alla ser vem som hittat den. Börja sedan knåpa på din egen bananjakt och posta en första ledtråd här när den är klar.

Självklart kan du göra det både lättare, klurigare, kortare, längre. Det är upp till dig, men tänk på att det bör vara i en mänsklig nivå så man faktiskt kan lösa gåtan efter lite tänkande. Märker du att det går 2-3 dagar och ingen tar sig någon vart, posta gärna lite mer ledtrådar!

Så, jag börjar med min ledtråd och en rätt simpel variant så alla ska förstå, komponerad tillsammans med marer: Detta är en sausage från falun.

(Här finns bananer ni kan använda: http://images.google.se/images?q=ba...SE:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi )

Senast redigerad av en moderator:
D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Komigen nu grabbar, svep kaffet och tänk lite. Så svår är den inte :)

jeppenator

Aktiv medlem
Bananjakten
haha fyfan va roligt! komplicerat men kul!
lets go..

får alla posta bananer vart dom vill?..eller bara den som hittat din?

desiree

Ny medlem
Bananjakten
Alltså ja, hela leken verkar vara sjukt komplicerad, iaf nu i början, men din ledtråd felix, antar att den har något att göra med användaren Falukorv?

jeppenator

Aktiv medlem
Bananjakten
ok jag hittade den första bananen.. telemarksåkarna har nog dratt i sig lite för mycke nu asså.. dessa namn!

min tur att gömma nu?..
antar de så jag börjar pussla lite!
BRB

D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Ja, leken kan vara lite komplicerad i början men läser man reglerna och hur det går till några gånger förstår man. Fast det går ju lite ut på att vara komplicerat, så man verkligen får tänka till och kämpa för att hitta bananer! :)

Jo, tanken är alltså att bara en postar banan åt gången.
Så den som hittar första bananen gömmer en ny och lämnar lite ledtrådar osv.

red: Åh, Grattis Jeppe! Visste väl att man kunde lite på dig. Japp, nu är det din tur. Bara att börja knåpa ihop något åt oss :)

jeppenator

Aktiv medlem
Bananjakten
Okey.. här börjar jakten på nästa banan.

norges nordligast belägna handral.. även sett i filmen "the scanners"

lycka till med letandet!

D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Grattis Titti!

Hade råkat blocka dig på freeride så såg inte att du även hittade förra men bra jobbat.
Jeppe, din var skitnajs. Fattade ingeting när du hade gjort sådär i en tråd :P

jeppenator

Aktiv medlem
Bananjakten
felix sa:
Grattis Titti!

Hade råkat blocka dig på freeride så såg inte att du även hittade förra men bra jobbat.
Jeppe, din var skitnajs. Fattade ingeting när du hade gjort sådär i en tråd :P
haha jag vet.. liten luring för att inte bumpa den gamla tåden..
skulle ju bli mycket lättare å hitta då..!

felix nu tycker jag bannemig att du tar bort blocken på mig på msn.. vi måste diskutera bananer känner jag

D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Haha du jag diskuterar bananer för fullt med Titti på msn...

"TiTTi säger:
bananen kan väl vara en bild på en gammal kanin om ja vill?
TiTTi säger:
ja fattar inte
TiTTi säger:
va ska aj göra
TiTTi säger:
ja tänkte poste en snygg kille som banan"

En banan är en banan, och inte en gammal kanin eller snygg kille!

jeppenator

Aktiv medlem
Bananjakten
ojojoj dedär va en god banan det med..
men eftersom att jag är så snel idag så överlåter jag nästa banan åt nån annan som har tid/ork.. jag kan ta mig an en ny i morgon när jag är pigg..
förslåt att HÅTE gör nästa.. kan bli enormt roligt!

D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Hittade också purén, men krafterna är helt slut efter dessa jakter så måste ta igen mig under natten. Kör en till imorn om ingen annan vill/hinner före :)

Ryktas om att ahlnas har en hjärna snabbare än blixten, så kanske han har nått att komma med också...

070624_2.jpg

H

H-T

Guest
Bananjakten
sådärja. det är min första banan så den blev inte så superb som jag hoppats på men men..

hur som helst, jag börjar bli trött på alla bilder från bräcke. därför är det ju lite irriterande att felix fotar lincolns där

D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Haha den var bra, men vid youtubefilmen tog det stopp och någon banan fanns inte.
Tog mig därför friheten att slutföra din level, så nu är det fritt fram att kämpa på om bananmästartiteln igen!

jeppenator

Aktiv medlem
Bananjakten
felix sa:
Haha den var bra, men vid youtubefilmen tog det stopp och någon banan fanns inte.
Tog mig därför friheten att slutföra din level, så nu är det fritt fram att kämpa på om bananmästartiteln igen!
johorru de är fanemig visst en banan i HTs bananjakt..
du som är dålig på att tolka hans ledtråd bara..

D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Var det? Kan vara så att jag bara var en dålig bananletare, men var låg den isåfall?
Hittade du min?

Aha nu kom jag vidare, mot the blue line. Intressant, intressant

Men knepigt, nu tog det stopp igen :O
Men så ska det va..

D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Haha så ingen har hittat H-T´s än?
(Jeppenäjtor räknas inte)

Kom ihåg att den som hittar den ska göra en ny bananjakt! :)

GustavFrandfors

Ny medlem
Bananjakten
Nu är det sissomså att Jeppenator postade en banan i min Gästbok.
Titti720 var först med att skriva sitt namn/kommentar över denna banan.
Är det nu jag som ska gömma en banan?

H

H-T

Guest
Bananjakten
nee den som hittar bananen ska gömma. jeppe gav dock en banan till mig att gömma. tror ingen hittat den än.

jeppenator

Aktiv medlem
Bananjakten
men fan skärpning freeride.. ingen som kan lösa blålinje ledtråden?..
jag vill ha en ny jakt.. så nu får nån ta å lösa den :)

D

Deleted member 80259

Guest
Bananjakten
Jag är också helt fast på blå linjen, dooh

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp