barjobb?

Flipfuck

Ny medlem
barjobb?
tja, är det någon som har tips eller erfarenhet från barjobb i chamonix. vill helst jobba kvällar/nätter så jag kan åka på dagen. hur gör man om man vill jobba på ett ställe som typ south bar? räcker det att åka ner i början av dec. eller har alla platser blivit tillsatta då?
har både utbildning och yrkeserfarenhet
har aldrig vart i cham så alla tips är uppskattade.

joeln

Ny medlem
barjobb?
fan de e ju som att läsa sig själv skriva, e också utbildad bartender o vill jobba som de i chamonix
så räcker de att bara åka ner utan jobb eller boende/eller ska man fixa de från sverige

FF

Aktiv medlem
barjobb?
Jag tror att de svenska barerna brukar fixa folk i förväg. Ingen vidare exakt koll, men skriv till tex Dave_spruce, tror jag jobbat där... Alltså, vill du ha ett jobb där du får ligga med alla svenska turister kan det vara värt att vara ute i lite tid, annars tror jag det borde vara möjligt att hitta ett jobb i dec också. Men då gäller det att ligga i. Det är en anställningsperiod då, när arbetsgivarna inser att "Hoppsan. nu kommer snön, liftarna öppnar och det är snart julafton".

LemmeL

Ny medlem
barjobb?
Bara så ni vet.
Arbetsgivare skrattar folk i ansiket som har "riktig" bardenterutbildning, gärna tagen på Ibiza, Kos eller Ayha Napa.
Det är skit. Dom anställer helldre folk som har jobbat på McD, för dom vet iaf hur dom ska hantera stressen.

Men visst. Det är värt ett försök.

kireerik

Ny medlem
barjobb?
de fixas innan om ingen säger upp sig.,. jag har gjort en sesong i cham och känner massor som bor där.. ska själv ner och jobba så..

kalle188

Ny medlem
barjobb?
LemmeL sa:
Bara så ni vet.
Arbetsgivare skrattar folk i ansiket som har "riktig" bardenterutbildning, gärna tagen på Ibiza, Kos eller Ayha Napa.
Det är skit. Dom anställer helldre folk som har jobbat på McD, för dom vet iaf hur dom ska hantera stressen.

Men visst. Det är värt ett försök.
bra skrivet lemmel, fattar inte folk att det tar tid att blanda drinks? Diska istället om du vill ha det bra... så slipper du den stress som kan finns och du får dela på driksen i normala fall...
Om du inte redan har jobbat i några år 40 h timmar i veckan...
ha det

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp