Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bästa Jibblåten?!?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Oskar_Nft" data-source="post: 33358" data-attributes="member: 28877"><p>Undertow skrev: </p><p>...alla låtar som förekommit i nån "bästa-musiken-tråd" har varit med i Propaganda eller Happy Dayz. Är´skidåkare ett så träigt släkte att man väljer musiksmak efter vad som visas när Jon och Tanner åker....</p><p></p><p>Det finns en enkel förklaring, när du hör musiken förknippar du det med den där feta ´tricknamn`, eller puder svängen.</p><p>Tex om jag hör en låt när jag får på ett perfekt golfslag så kanske jag förknippar golf med just den låten, speciellt om man hör den första gången. Detta är iallafall min teori den har ingen vetenskaplig basis men jag utgår med mig själv som exempel.</p><p>En låt som är tydligt förknippar med åkning är cruiserweight - cautionary tale, det var första gången jag såg en skid film som jag hörde den låten.</p><p></p><p>// "professor" Oskar</p><p></p><p>(vi borde ha qoute här)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Oskar_Nft, post: 33358, member: 28877"] Undertow skrev: ...alla låtar som förekommit i nån "bästa-musiken-tråd" har varit med i Propaganda eller Happy Dayz. Är´skidåkare ett så träigt släkte att man väljer musiksmak efter vad som visas när Jon och Tanner åker.... Det finns en enkel förklaring, när du hör musiken förknippar du det med den där feta ´tricknamn`, eller puder svängen. Tex om jag hör en låt när jag får på ett perfekt golfslag så kanske jag förknippar golf med just den låten, speciellt om man hör den första gången. Detta är iallafall min teori den har ingen vetenskaplig basis men jag utgår med mig själv som exempel. En låt som är tydligt förknippar med åkning är cruiserweight - cautionary tale, det var första gången jag såg en skid film som jag hörde den låten. // "professor" Oskar (vi borde ha qoute här) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Bästa Jibblåten?!?
Tillbaka
Topp