Behöver smidiga skidor då jag ska lära yngsta åka istället för högfartsraketer

Peder

Ny medlem
Det är nu dags att lära yngsta ingen att åka skidor och behöver ha tag i något som är lite smidigare. Gör inte om misstaget jag gjorde med den äldsta och körde med långa big mountain, var ett helvete. Just nu är det BM och WC GS skidor som står i garaget. Känns inte direkt optimalt.

Så tanken var att ett par lekfulla smidiga och då kändes jibbskidor som de perfekta valet. Kollade lite på Line Blend men lite breda men gillar idéen med dom sen så blir de relativt korta inte över min egen längd iaf (170), bra tryck i benen och väger väl in på en 84kg ungefär.

Är själv snart där men tänkte i början köpa billigast möjliga pistskidor för några hundringar, typ gamla hyrskidor.

carl_couloir

Aktiv medlem
Är inne på lite samma tankar gällande skida, kanske inte för att lära kids att åka utan mer efter att hitta något som är lite mer all mountain än ett par GS-lagg men ändå med tydligt fokus på pist, har sneglat lite på Blizzard Brahma, Nordica Enforcer 88, Völkl Kendo/Kanjo.

pAcmAn1

Medlem
Köpte själv ett par Blizzard Rustler 9. Lätta att leka runt på när jag coachar dottern samtidigt som de är härliga att bränna på med när jag får egentid i backen.
Köpte dem som komplement till freeride- och puderlaggen.

Tottek

Medlem
Black crows daemon skulle jag slå ett slag för iom deras shape, annars Rustler 9 som ovan sa är ju ett bra förslag

mjovalli

Medlem
Har precis varit där, 4 kids på 5 år(1 par tvillingar..) :)
Man skall ha i åtanke att rätt som det är så får man 5-30 min över, EGENTID och ibland sammanfaller det med möjligheten till ett par riktigt bra åk..

Ett par begagnad Salomon Quest( bredd efter eget val), kanske ett par Ross Soul 7'or, jag hade inte valt att köpa ett par alltför tråkiga skidor.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp